Budowa kolejnego odcinka nowej zakopianki zacznie się szybciej niż planowano?

red.
Nowy odcinek zakopianki ominąć ma Nowy Targ GDDKiA
Ta wiadomość na pewno ucieszy wszystkich kierowców. Są bardzo duże szanse, że wcześniej niż pierwotnie planowano rozpocznie się budowa nowego odcinka zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu. Początkowo GDDKiA zakładała, że pierwsze łopaty na odcinku zostaną wbite w ziemię z początkiem sierpnia br. Wykonawca chciałby jednak ruszyć z robotami już na początku maja.

WIDEO: Barometr Bartusia

Wszystko wskazuje na to, że budowa kolejnego - nowego - odcinka zakopianki (pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem) rozpocznie się zanim jeszcze na dobre będzie gotowy budowany obecnie odcinek pomiędzy Lubniem a Rabką. Choć zgodnie z podpisaną w 2018 roku umową śląska firma Intercor z Zawiercia ma czas do sierpnia bieżącego roku na opracowanie dokumentacji i zdobycie pozwoleń na budowę 16-kilometrowego odcinka to jest bardzo prawdopodobne, że wyrobi się z tą częścią inwestycji o wiele wcześniej.

Kolejny odcinek zakopianki zostanie rozbudowany [MAPA, WIZUALIZACJE]

- Wniosek o wydanie zgody na realizację inwestycji drogowej dla dwujezdniowej DK 47 Rdzawka – Nowy Targ, został złożony już 24 września 2019 r. - mówi Iwona Mikrut, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Decyzja o pozwoleniu jeszcze nie została wydana. Czekamy na nią. Po wydaniu decyzji i jej uprawomocnieniu się rozpocznie się budowa.

Rzeczniczka GDDKiA nie dodaje nic więcej. Nieoficjalnie jednak wiadomo, że decyzja ZRID (wydaje ją wojewoda) jest na ostatnim etapie merytorycznego sprawdzania. To oznacza, że może być wydana jeszcze do końca tej zimy a wówczas w okolicach maja ruszy sama budowa.

O tym, że to możliwe przekonuje się każdy, kto w ostatnich dniach wybrał się na spacer (lub pobiegać na biegówkach) do tzw. Boru Kombinackiego pomiędzy Nowym Targiem a Szaflarami i Zaskalem. Na części rosnących tu drzew nadleśnictwo Nowy Targ zaznaczyło już farbą w spray'u specjalne znaki. To informacja dla drwali, które drzewa pójdą pod wycinkę by zrobić miejsce na dwupasmówkę. "Przebicie" przez lat będzie tu naprawdę duże. Do wycięcia jest 13 hektarów drzew, z których nadleśnictwo pozyska i sprzeda 3 tysiące kubików drewna.

Wiadomo też, że na terenie lasu droga pobiegnie na nasypie o wysokości od 2 do 3 metrów. Dodatkowo w okolicach ulicy Ludźmierskiej i przy miejscu gdzie las się kończy zostały zaplanowane dwie długie na ponad 100 metrów estakady. Wszystko to po to by zwierzęta mieszkające w Borze i migrujące przez niego na linii Tatry - Gorce nie wbiegały wprost pod koła samochodów tylko miały gdzie przejść (pod estakadą). Spokojni powinni tez być rowerzyści. Przez Bór Kombinacki biegnie bowiem ścieżka rowerowa w stronę granicy ze Słowacją ale nowa droga zostanie tak poprowadzona, że trasa dla jednośladów zostanie bezkolizyjnie przepuszczona przez nią tunelami.

Kolejny odcinek nowej zakopianki otwarty. Naszym zdaniem... ...

Nowa zakopianka do Nowego Targu nie będzie szosą ekspresową, ale będzie miała zbliżone do niej parametry. Będzie tu można jeździć z prędkością ponad 100 km/h. Jej koszt to 880 milionów złotych, co jest sporą kwotą jak za 16 kilometrowy odcinek.
Przy szosie powstaną cztery węzły drogowe - w Obidowej, Klikuszowej i dwa w Nowym Targu. Projektowana zakopianka zakończy się za Nowym Targiem, niemal na granicy z gminą Szaflary. W ramach inwestycji wybudowane zostaną 22 obiekty inżynieryjne - mosty, wiadukty, estakady. Wykonawca ma zrobić także drogi obsługujące tereny przyległe, infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów, a także kanalizację, odwodnienie, ekrany akustyczne, czy przejścia dla zwierząt przy nowe szosie. całość ma być gotowa w 2023 roku. Dalszej przebudowy zakopianki w stronę Zakopanego GDDKiA nie planuje. W fazie projektowania jest jednak przedłużenie jezdni z węzła Nowy Targ Południe w stronę drogi DK 49 prowadzącej w stronę Białki Tatrzańskiej i polsko-słowackiej granicy w Jurgowie. Te prace mogą rozpocząć się jednak dopiero po 2025 roku.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

korków, czy karków, zatkane i zakopcone hej sokoły

S
Sidi
15 stycznia, 15:15, ibi:

Lepiej zaplanować już i przystąpić do wykonania S7 z Krakowa od węzła Bieżanowskiego do Myślenic

15 stycznia, 08:23, Ewka:

I to jest dobra myśl a czy to ktoś PLANUJE ?

16 stycznia, 3:15, loko:

Niestety ten odcinek nie jest planowany w ciagu nastepnych 10 lat a teren sie coraz bardziej zabudowuje.

No i ktoś obudzi się z ręką w nocniku

l
loko
15 stycznia, 15:15, ibi:

Lepiej zaplanować już i przystąpić do wykonania S7 z Krakowa od węzła Bieżanowskiego do Myślenic

15 stycznia, 08:23, Ewka:

I to jest dobra myśl a czy to ktoś PLANUJE ?

Niestety ten odcinek nie jest planowany w ciagu nastepnych 10 lat a teren sie coraz bardziej zabudowuje.

H
Hutas

To że zaczną wcześniej to chouy jak skończą pewnie trzy lata później niż przewidywali !!!

E
Ewka
15 stycznia, 15:15, ibi:

Lepiej zaplanować już i przystąpić do wykonania S7 z Krakowa od węzła Bieżanowskiego do Myślenic

I to jest dobra myśl a czy to ktoś PLANUJE ?

i
ibi

Lepiej zaplanować już i przystąpić do wykonania S7 z Krakowa od węzła Bieżanowskiego do Myślenic

o
osperfer

Wszystko super tylko po co budowac takie skomplikowane zjazdy/wjazdy z/na S7, z ktorych nawet we wszystkich kierunkach pojechac sie nie da.... ??? Zwykla "koniczynka" nie bylaby lepsza ???

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3