FLESZ - Nowe przepisy prawa ruchu drogowego
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała właśnie najnowsze zdjęcia lotnicze pokazujące postęp na budowie dwupasmowej zakopianki do Nowego Targu
Zdjęcia datowane są na 17 listopada i pokazują, że przez ostatni miesiąc roboty mocno posunęły się do przodu. Niemal na całej długości trasy usunięto już wierzchnią warstwę ziemi, a w wielu miejscach ukończone też są już fundamenty podpór przyszłych wiaduktów i mostów.
Droga, która będzie w całości kosztować ponad 880 milionów złotych ma być gotowa w październiku 2023 roku. Będzie więc budowana przez 26 miesięcy od czerwca br., przy czym do okresu tego nie wlicza się "sezonu zimowego", rozumianego jako czas od 1 grudnia do 31 marca.
W tym okresie wykonawca ma prawo zawiesić wszelkie prace - tłumaczy Iwona Mikrut, rzecznik prasowy GDDKiA w Krakowie. - Na dziś wiemy, że w tym roku nie zamierza jednak tego robić. Jestem właśnie po rozmowie z kierownikiem kontraktu i powiedział mi, że jeśli tylko aura pozwoli (nie nadejdą duże mrozy uniemożliwiające betonowanie lub ostre śnieżyce - przyp. red.) to prace będą cały czas prowadzone.
Jak wyjaśniają budowlańcy, to pozwoli im posunąć się naprzód tak, by w sytuacji, gdyby budowa zaliczyła niespodziewane trudności, w ostatecznym rozrachunku nie mieć opóźnień.
- Nieistniejące już tatrzańskie schroniska. Słyszeliście o nich?
- Koronawirus w Polsce [DANE, MAPY, WYKRESY]
- Parking pod Babia Górą w prokuraturze. Powstał nielegalnie
- Drożyzna nad morzem? Na Podhalu obiad zjesz za 15 zł
- Przyrodnicy uratowali przed utonięciem 500 susłów
- Urokliwe miejsca w Tatrach, gdzie nie będzie dzikich tłumów
