https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa nowej zakopianki idzie pełną parą! Robotnikom nie przeszkodzi nawet zima?

Tomasz Mateusiak
Budowa nowej, dwupasmowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu trwa już od pięciu miesięcy i oglądając ostatnie zdjęcia z placu budowy śmiało można powiedzieć, że budowlańcy nie zmarnowali tego okresu! Na całym (ponad 16 km) odcinku widać już zarys przyszłej drogi, a w miejscu, gdzie będą zlokalizowane węzły i podpory przyszłych wiaduktów, widać już fundamenty. Teoretycznie 1 grudnia prace na odcinku mogłyby zostać zawieszone na zimową przerwę (trwającą aż do końca marca). Wykonawcy odcinka, czyli śląska firma Intercor zapewnia jednak, że o ile nie nadejdą duże mrozy, budowa cały czas będzie kontynuowana.

FLESZ - Nowe przepisy prawa ruchu drogowego

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała właśnie najnowsze zdjęcia lotnicze pokazujące postęp na budowie dwupasmowej zakopianki do Nowego Targu

Zdjęcia datowane są na 17 listopada i pokazują, że przez ostatni miesiąc roboty mocno posunęły się do przodu. Niemal na całej długości trasy usunięto już wierzchnią warstwę ziemi, a w wielu miejscach ukończone też są już fundamenty podpór przyszłych wiaduktów i mostów.

Droga, która będzie w całości kosztować ponad 880 milionów złotych ma być gotowa w październiku 2023 roku. Będzie więc budowana przez 26 miesięcy od czerwca br., przy czym do okresu tego nie wlicza się "sezonu zimowego", rozumianego jako czas od 1 grudnia do 31 marca.

W tym okresie wykonawca ma prawo zawiesić wszelkie prace - tłumaczy Iwona Mikrut, rzecznik prasowy GDDKiA w Krakowie. - Na dziś wiemy, że w tym roku nie zamierza jednak tego robić. Jestem właśnie po rozmowie z kierownikiem kontraktu i powiedział mi, że jeśli tylko aura pozwoli (nie nadejdą duże mrozy uniemożliwiające betonowanie lub ostre śnieżyce - przyp. red.) to prace będą cały czas prowadzone.

Jak wyjaśniają budowlańcy, to pozwoli im posunąć się naprzód tak, by w sytuacji, gdyby budowa zaliczyła niespodziewane trudności, w ostatecznym rozrachunku nie mieć opóźnień.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Smutne

Jaki w ogóle jest sens tej budowy? Że co,. że ta przeklęta "zakopianka" regularnie (szczególnie w sezonie) się "korkowała"? I BARDZO DOBRZE! Stanowiła ona dotąd "naturalny filtr" jakoś ograniczający liczbę narodu walącego w jedno i to samo miejsce.

Zamiast poszerzać drogę - żeby odtąd jechało tam trzy razy tyle narodu - wypadało raczej postawić na "rozśrodkowanie" tej tzw. "bazy turystycznej", na reklamę innych ośrodków sportów zimowych - a nie tylko Zakopane i Zakopane "wkoło Macieju".

No, ale będzie - niestety - "nowa, lepsza zakopianka..."

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska