Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Budowa obwodnicy Oświęcimia nabrała tempa
Trzy miesiące po symbolicznym wbiciu łopaty prace, których wykonawcą jest firma Budimex, koncentrują się m.in. przy budowie trzeciego mostu nad Sołą i tunelu pod linią kolejową na ul. Ostatni Etap.
Film z drona GDDKiA z budowy obwodnicy Oświęcimia
Efekty inwestycji widać już także w rejonie ul. Pod Olszyną. Poza samym Oświęcimiem trwają prace także w związku z budową przepraw nad Wisłą i Młynówką.
- Będzie to droga dwujezdniowa prowadzona całkowicie po nowym śladzie - podkreśla GDDKiA.

Całkowita jej długość od węzła Oświęcim w Bojszowach do połączenia z drogą 44 za supermarketem Castorama przy ul. Zatorskiej to 9,4 km. Przechodzić będzie nad wspomnianymi Wisłą, Sołą i Młynówką oraz pod linią kolejową 93 Oświęcim - Brzeszcze - Czechowice-Dziedzice. Oprócz przepraw i tunelu przewidziane jest m.in. wiadukt nad ul. Legionów w ciągu drogi wojewódzkiej 933.
Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt nowej drogi jest szacowany na ok. 468 mln zł.
Według harmonogramu inwestycja ma zakończyć się w 2024 roku.

Należy dodać, że zaczęła się z opóźnieniem spowodowanym orzeczeniem Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie decyzji środowiskowej.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Syn milionera, uczeń krakowskiego liceum. Oto Eryk Goczał, który wygrał Rajd Dakar
- Kolejne duże zapadlisko pod Olkuszem. Krater koło Sztolni Ponikowskiej
- Pogrzeb rodziców Teosia z Jawiszowic, którzy zginęli w tragicznym wypadku
- Afera z zamkniętym boiskiem przy szkole w Psarach. Co dalej?
- Tauron oficjalnie został partnerem oświęcimskiego hokeja. ZDJĘCIA, FILM
- Zapadliska w Trzebini, ewakuacja mieszkańców. Eksperci mają wskazać zagrożone budynki
FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS
