https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Coraz bliżej z Oświęcimia na Słowację. Budowa kluczowego odcinka drogi S1 przez Beskid Żywiecki. Zobaczcie zdjęcia z drona i film

Bogusław Kwiecień
Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1
Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1 Materiały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Perspektywy dla kierowców z Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego w związku z budową drogi ekspresowej S1 zapowiadają się obiecująco. Nie chodzi tylko o obwodnicę tego miasta, ale cały fragment trasy, którego budowa trwa w kilku miejscach. Szybko postępują pracę na jednym z kluczowych odcinków przecinającym Beskid Żywiecki.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Na tę drogę czekają zmotoryzowani turyści z Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego

Budowa drogi ekspresowej S1 na odcinku obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych przedsięwzięć objętych rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, które zapewni bezpośrednie, szybkie połączenie na trasie Bielsko-Biała - granica polsko-słowacka w Zwardoniu.

Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1
Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1 Materiały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

- Bez wątpienia wielu zmotoryzowanych turystów Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego czeka na tę nową drogę. Już w tej chwili jest to dość popularny kierunek na Słowację, a pewnie będzie jeszcze bardziej, gdy powstanie trasa ekspresowa, z którą nasze miasto będzie miało przecież bezpośrednie połączenie obwodnicą - mówi Paweł Kram z Grupy Moto Galicja w Oświęcimiu.

Bardzo kosztowna inwestycja

Koszt budowy 8,5 kilometrowego odcinka Przybędza - Milówka szacowany jest na ponad 1 mld 378 mln zł. Obejmuje budowę m.in. dwóch tuneli o długości 830 i 1000 metrów, prawie kilometrowej estakady, siedmiu innych mostów i estakad oraz rozbudowę węzłów Przybędza i Milówka.
WIZUALIZACJA S1 NA ODCINKU PRZYBĘDZA - MILÓWKA
Materiał firmy TRAKT

Połączą je dwa rodzaje traktów. Jeden jednojezdniowy o dwóch pasach ruchu o długości 3,7 km na odcinku przed i za tunelami oraz dwujezdniowy o długości 4,8 km na odcinku tunelowym oraz między tunelami, wyposażony w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

- Będzie to bardzo malownicza trasa z pięknymi widokami - dodaje Paweł Kram.

Inwestycja rozpoczęła się w październiku 2019 roku. Jej zakończenie jest przewidziane w III kwartale 2024 roku.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
CO za idiotyczny tytuł! Dlaczego akurat z Oświęcimia? A z Katowic, Krakowa nie?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska