https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa północnej obwodnicy Krakowa. Ostatnie 12 kilometrów i ring wokół miasta będzie gotowy [ZDJĘCIA] 8.1.2021

Marcin Banasik
Prace przy budowie tunelu w Batowicach
Prace przy budowie tunelu w Batowicach GDDKiA
Na terenie budowy aktualnie prowadzone są badania archeologiczne, roboty ziemne, trwają prace przy budowie tunelu o dl. 496 m w Batowicach. Powstaje też najdłuższa estakada nad zbiornikiem Węgrzce, będzie to dwunastoprzęsłowy obiekt o długości ok. 570 m. Obwodnica Krakowa będzie miała długość ponad 12 km, dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich.

FLESZ - Ruszyły szczepienia przeciw COVID-19

Tunel w Batowicach zostanie wybudowany metodą wykopową. Aktualnie budowane są platformy robocze potrzebne do budowy tunelu, murki prowadzące do wykonania ścian szczelinowych, betonowanie ścian szczelinowych.

Z kolei w ramach budowy estakady nad zbiornikiem Węgrzce trwają prace przy wykonywaniu pali fundamentowych, skuwanie głowic pali, wylewanie betonu na podporze, zbrojenie i betonowanie ławy fundamentowej podpór mostu, zbrojenie i betonowanie filarów.

Prowadzone są prace na części dróg dojazdowych: stabilizacja podłoża, układanie warstwy mrozoochronnej. Trwa przebudowa sieci wodociągowych, sanitarnych, kanalizacji deszczowych, sieci elektrycznej, gazowej i teletechnicznej. Wykonywane jest odwodnienie wzdłuż dróg technologicznych.

Północna Obwodnica Krakowa będzie miała długość ponad 12 km, dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice. Kolejne węzły w kierunku wschodnim to: Zielonki, Węgrzce, Batowice i Mistrzejowice. Ten ostatni węzeł wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także: dwa tunele, 27 obiektów mostowych (mosty, wiadukty, estakady) i 4 km murów oporowych.

Prace w rejonie Nowej Huty, które są realizowane w ramach odcinka Kraków-Widoma zostały wstrzymane z powodu zerwania umowy z włoska firmą. Powodem było nie wywiązywanie się z ustalonych prac i opóźnienia w budowie. Teraz zostanie rozpisany przetarg na wyłonienie firma, która podejmie prace. Do tej pory na terenie Nowej Huty i miejscowości na północ zostały wycięte drzewa i zniwelowana ziemia pod przyszłą trasę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lidka
2 stycznia, 11:07, kvz81:

Fajnie, że ruszyli z obwodnicą, ale ilość wyciętych drzew mnie osobiście przeraża. Jako mieszkaniec najbliższej okolicy nowej obwodnicy nie zdawałem sobie sprawy z tego ile pyłu były w stanie odfiltrować te wszystkie wycięte drzewa. Widzę to teraz wyraźnie na szybie samochodu co rano. Ktoś wie, czy są planowane nasadzenia po wybudowaniu obwodnicy w jej najbliższej okolicy??

Zgadzam się, ze drzewa przy drogach są potrzebne i nie wyobrażam sobie, żeby obyło się bez nasadzeń po remoncie. Z drugiej strony, wydaje mi się, że tutaj kolejnośc powinna być wlasnie taka - remont i wycinka, a potem jakies sensowne zagodposarowanie terenu na zielen. Bo to tez nie dziala tak, ze robimy remont, ale na palcach, zeby nie obciac gałęzi. Zawsze są ofiary, a lepiej że jest to rozlokowana w przypadkowych miejscach zieleń niż komunikacja.

k
kvz81

Fajnie, że ruszyli z obwodnicą, ale ilość wyciętych drzew mnie osobiście przeraża. Jako mieszkaniec najbliższej okolicy nowej obwodnicy nie zdawałem sobie sprawy z tego ile pyłu były w stanie odfiltrować te wszystkie wycięte drzewa. Widzę to teraz wyraźnie na szybie samochodu co rano. Ktoś wie, czy są planowane nasadzenia po wybudowaniu obwodnicy w jej najbliższej okolicy??

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska