Budowa Trasy Łagiewnickiej - podstawowe fakty
Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w kwocie 97,5 mln zł. Pozostały wkład stanowi kredyt bankowy udzielony przez Europejski Bank Inwestycyjny – Europejski Fundusz na rzecz Inwestycji Strategicznych, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz Polski Fundusz Rozwoju.
Ukończenie I etapu budowy III obwodnicy Miasta Krakowa czyli Trasy Łagiewnickiej usprawni międzydzielnicowy ruch drogowy po południowej stronie Krakowa, w szczególności ułatwiając komunikację z terenami o charakterze biurowym i edukacyjnym zlokalizowanym przy ul. Grota Roweckiego (np. Kampus UJ). Ponadto zmniejszy obciążenie skrzyżowań w ciągu ulic Zakopiańskiej, Brożka, Ronda Matecznego oraz Grota Roweckiego, Brożka i Kapelanki.
- czytamy na stronie spółki Trasa Łagiewnicka.
Tereny nad tunelami dla odcinka Trasy Łagiewnickiej na których nie zachodzi konieczność wykonania układu komunikacyjnego o charakterze lokalnym stanowić będą tereny o przeznaczeniu rekreacyjnym, udostępnione dla mieszkańców Krakowa. Nad tunelami biegnącymi pomiędzy terenami Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum Jana Pawła II, powstanie teren rekreacyjny z licznymi nasadzeniami nowych drzew. Powstaną tam także alejki spacerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe. Nad odcinkiem tuneli które powstaną w rejonie ulic Falowej, Zbrojarzy oraz Ludwisarzy powstaną tereny rekreacyjno-sportowe, gdzie znajdą się m.in. boiska sportowe, place zabaw dla dzieci oraz skatepark. Powstaną ponadto ciągi piesze i rowerowe oraz mała architektura.
Budowa Trasy Łagiewnickiej w liczbach
- Łączna długość budowanej jezdni wyniesie 3,5 km.
- Przeszło 2 kilometry zostanie umieszczonych w tunelach.
- Koszt inwestycji wynieść ma 802 mln złotych.
- Zakończenie budowy planowane jest na 31 grudnia 2021 r.
Przejdź do galerii aby zobaczyć jak będzie wyglądać nowa trasa i nowe węzły na południu Krakowa
