Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie robi ogromne wrażenie [ZDJĘCIA Z DRONA]

Piotr Ogórek
Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie robi ogromne wrażenie Joanna Urbaniec
Trwają prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej. W kolejnym etapie prace rozpoczęły się w rejonie ulicy Zakopiańskiej, gdzie pojawiło się zwężenie. Zobaczcie, jak budowa miliardowej inwestycji wygląda z góry.

W miejscu gdzie obecnie przepływa Wilga pod ul. Zakopiańską ma być poprowadzona Trasa Łagiewnicka. Koryto rzeki trzeba więc przenieść o ok. 50 metrów. W tym celu fragmentami będzie wyłączany ruch na ul. Zakopiańskiej, by wybudować nowy obiekt mostowy dla przyszłego koryta rzeki. W związku z tym do końca inwestycji (do 2020 r.) na ok. 700-metrowym odcinku ul. Zakopiańskiej ruch tramwajowy ma być prowadzony po jednym torze - gdy jeden tramwaj będzie przejeżdżał w jedną stronę, a inny w drugą, to nie będą mogły się minąć, tylko jeden będzie musiał poczekać na czerwonym świetle.

W związku z przesunięciem Wilgi i budową nowego mostu nad jej nowym korytem, w kolejnych etapach inwestycji będzie się też zmieniać organizacja ruchu samochodowego na ul. Zakopiańskiej - w pewnym okresie ma być tylko przejazd po jednym pasie w obu kierunkach.

Budowa Trasy Łagiewnickiej (od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej) to realizacja 3,5 km drogi, 2,3 km linii tramwajowej, 5 tuneli o łącznej długości 2,1 km. To także nowe węzły drogowe, mosty, kładki, chodniki, drogi dla rowerów.

W ramach inwestycji powstanie linia tramwajowa, która ma przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Dzięki nowemu połączeniu tramwajowemu z Kurdwanowa nie trzeba będzie już jeździć na około do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj. Zapewni ona też bezpośredni dojazd do świątyń.

Część trasy tramwajowej zostanie poprowadzona we wspomnianym, budowanym tunelu o długości ok. 700 m, który wyznaczono pod terenami sanktuariów. Przy moście nad Wilgą, który łączy oba miejsca kultu, ma powstać podziemny przystanek.

Trasa Łagiewnicka ma zostać wybudowana do końca 2020 r. za 802 mln zł. Koszt inwestycji, wraz z zacięgniętymi kredytami, wyniesie grubo ponad milard złotych.

Później planowana jest budowa kolejnych tras III obwodnicy: Pychowickiej i Zwierzynieckiej.

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Gigantyczne hałdy przy Sanktuariu...

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
fotograf

Beznadziejne zdjęcia!!!

l
lulu

Wrażenie to robi 50 kilometrowy, czteropasmowy most w dwuch kierunkach wybudowany w 13 lat w Chinach a nie jakieś tam wykopki pod Krakowem albo Zakopanem...

M
Mariusz

Co to za matoł robił te zdjęcia? Wszystkie niemalże z tego samego miejsca i praktycznie na wszystkich to samo. Ten dron to tylko góra - dól umie latać?

o
obserwe

Ale sie bedzie sie Bozia cieszyl oj bedzie , ludzie nie maja znaczenia dewody i dewodki beda mordy darly kolo-wtych murach az ; im bedzie pluca widac ! Co za kutas wymyslil ta droge -he?

a
abaqus

Chłopie, ty chyba w życiu autostrady nie widziałeś! Minimalne odległości między węzłami na autostradzie są takie jak cała ta trasa, w ciągu której będą 4 o innych parametrach jak wielkości łuków, pochylenia niwelety, szerokości pasów ruchu, wyposażenie techniczne etc. etc. nawet nie będę wspominał.
To jest najzwyklejsza droga międzydzielnicowa, której Kraków po prostu dotychczas nie miał, bo taka Zawiła to się nadaje jako dróżka osiedlowa a nie do łączenia obszarów zamieszkanych przez dziesiątki tysięcy osób.

K
Krak

Następny pomnik pana prezydenta. A nie zastanowicie się szanowni włodarze , jak to jest , że nie udało się zbudować tunelu pod Wzg. Świat. Bronisławy przez tyle lat natomiast tak łatwo buduje się tunele i przesuwa rzeki ,aby zrobić efektowny dojazd do sanktuariów ? Jednak Kraków powinien przestać wybierać profesorów na prezydentów ponieważ każdy z nich działa bez głowy . Ciekawe jak będzie wyglądać trasa jeżeli nie będzie można wybudować tunelu pod jednostka wojskową . Następnie pan prezydent zaplanuje następny most na Wiśle , oczywiście most do nikąd tak jak poprzedni profesor. Co do trasy Łagiewnickiej to jest to ,że na tym odcinku ruch będzie niewielki i budowa jej mija się z celem ponieważ aktualnie ul. Witosa przejeżdżało się bez żadnych problemów . Szanowni włodarze wydają pieniądze zamiast skanalizować okolice. Ale cóż pomniki są ważniejsze .

G
Gość

a tak w ogóle to latać to by se każden jeden chciał, tylko robić nima komu.

w
wow

Polecam sprawdzić czym różni się autostrada od drogi w mieście

k
krakus

No bo to jest koncepcja z podobnego okresu. Doczekała się realizacji po ~50 latach. Polskie, chore realia, które miały świadczyć, że nasz kraj był wielki (a nie był). Kasa zmarnowana (w tak wielkim zakresie), szczególnie na część łagiewnicką... Kasę lepiej było przeznaczyć na jakiś szybki środek transportu miejskiego między dzielnicami...

Tomala 1979

Myślałem, że podobnie jak w całej Europie budowa autostrad przez miasto skończyła się w latach 60. A tym czasem w grodzie Kraka nie dość, że nie ma komunikacji miejskiej, nowoczesnych pieców w domach, to teraz jeszcze ludzi spalinami truć będą.

w
wojas

Będą cuda więc ,będą wielkie rzesze pątników naganiane , do fabryki w której zostawią kasę. Czego się dla kasy nie robi, bo dla Boga już nie. Obłuda, buta, zakłamanie i chciwość oto dzisiejszy kościół.

b
baba

Najpierw należało wybudować zaprojektowaną 12 lat temu ul. 8 Pułku ułanów od Zawiłej do Grota Roweckiego bo Kobierzyńska jest zakorkowana cały dzień a innej ulicy nie ma! Bloki budują na potęgę ale ulic to już nie! Z Kurdwanowa jest dobre połączenie z innymi częściami miasta ale niech ktoś spróbuje dojechać z Torfowej /blokowisko przy obozowej na kilka tysięcy mieszkańców/ do Borku, na Czerwone maki, do Kurdwanowa itp.... ??? Pustynia komunikacyjna!

p
paranoik

Od razu napiszcie że dla wdowy po papieżu ta inwestycja. trzeba jakoś dowozić sponsorów w beretach.

P
Pietrek

Czemu lub komu ma służyć Trasa Łagiewnicka?
Jak to szło? - "Rok przed ogłoszeniem cudu rozpisali przetarg na budowę parkingu dla 50 autokarów".

W
Witold

Zostawiłbym wykop. Po co płacić za tunel i zasypywać go z powrotem ziemią, będzie taniej !!! A dzieciaki miałyby porządną górkę do jazdy na sankach.

Dodaj ogłoszenie