https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy S7. Kierowcy nie muszą już jeździć drogą zastępczą. Ruch został przeniesiony na przebudowany odcinek drogi krajowej [ZDJĘCIA]

Marcin Banasik
Bypass nie będzie już potrzebny i zostanie rozebrany, jak pozwolą na to warunki atmosferyczne
Bypass nie będzie już potrzebny i zostanie rozebrany, jak pozwolą na to warunki atmosferyczne GDDKiA
W rejonie węzła Szczepanowice, budowanej drogi ekspresowej S7 Szczepanowice – Widoma, ruch z tymczasowego objazdu został przeniesiony na przebudowany odcinek drogi krajowej nr 7. Przejeżdża się pod nowym wiaduktem. Tymczasowa droga służąca do objazdu nie będzie już potrzebna i zostanie rozebrana, jak pozwolą na to warunki atmosferyczne. Zobaczcie, jak wyglądają postępy prac przy budowie północnego odcinka drogi S7 pokrytej śniegiem.

FLESZ - Co kupowali Polacy w 2020 roku?

Obecna sytuacja meteorologiczna nie pozwala na wykonywane wszystkich robót w pełnym zakresie. Chociaż wykonawca może skorzystać z przerwy zimowej, prace jednak nadal trwają.

Montowane są bariery energochłonne w pasie rozdziału, wykonywane wykopy rowów i prace porządkowe w pasie drogowym. Prowadzone są także roboty na obiektach inżynierskich np.:

  • na najdłuższej estakadzie wymieniane są łożyska na stałe, montowane kable sprężenia zewnętrznego, trwa zbrojenie fundamentów murów oporowych przy przyczółku,
  • na wiadukcie w Wymysłowie trwa zbrojenie i deskowanie skrzydła po stronie prawej,
  • na wiadukcie w Lipnej Woli, nad budowaną S7 szlifowane są powierzchnie betonowe filara pod zabezpieczenie antykorozyjne.

Zaawansowanie wszystkich prac wynosi 82 procent

Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Powstają dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiega nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jak_zwykle_bez_hejtu

Niech zyje nowe ciasne rondo na E77. Jeszcze bardziej "udane" niz to za Miechowem. W jednym i drugim miejscu pozalowano paru PLN na zrobienie wiaduktow i bezkolizyjnych rozjazdow !

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska