MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy S7. Od dziś zmiany w ruchu na al. Solidarności. Jest opóźnienie przy zmianie ruchu. Tworzą się korki

Marcin Banasik
Zmiany w ruchu miały nastąpić od godz. 10, ale na razie kierowcy wciąż jeżdżą po dotychczasowej trasie
Zmiany w ruchu miały nastąpić od godz. 10, ale na razie kierowcy wciąż jeżdżą po dotychczasowej trasie Andrzej Banaś
W poniedziałek 19 sierpnia o godz. 10 zmieniona zostanie organizacja ruchu na Al. Solidarności w Nowej Hucie. Samochody pojadą Al. Solidarności od strony Nowej Huty w kierunku Kombinatu nowym wiaduktem zbudowanym nad przyszłą trasą S7. Ruch na drugiej, północnej jezdni Alei, z której dotąd korzystali kierowcy, zostanie zamknięty. Jeżeli na Al. Solidarności będą tworzyć się korki, ruch zostanie w całości skierowany na ul. Ujastek Mogilski, a dojazd do Kombinatu i ul. Ujastek będzie poprowadzony objazdem (węzeł Nowa Huta, ul. Ptaszyckiego, Bulwarowa, Kocmyrzowska, Łowińskiego).

Tylko dla pojazdów budowy i komunikacji miejskiej

Od strony Kombinatu przejazd wiaduktem na Al. Solidarności będzie możliwy tylko dla pojazdów budowy i komunikacji miejskiej. Dla jadących z ul. Ujastek do Nowej Huty zostanie wyznaczony objazd ul. Łowińskiego, Kocmyrzowską i Bulwarową.

Samochody jadące Al. Solidarności będą mogły zawracać w kierunku ul. Wąwozowej przed wiaduktem. Od strony Kombinatu i ul. Ujastek będzie utrzymana możliwość wjazdu na ul. Ujastek Mogilski i S7.

- Planujemy, że budowa drugiego wiaduktu potrwa do wiosny 2025 r. - mówi Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.

S7 Widoma – Kraków 

Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty to dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Jego budowa jest zaawansowana w 81 proc. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.

Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Inwestycja jest zaawansowana w 44 proc. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów.

Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. 

Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?

od 7 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska