Budowa zakopianki. Drogowcy wprowadzili zmianę organizacji ruchu w Rdzawce [ZDJĘCIA]

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
Udostępnij:
Zmiana organizacji ruchu na drodze krajowej prowadzącej pod Tatry. Od wtorku 9 listopada kierowcy pojadą nową drogą w rejonie Rdzawki. Zmiana związana jest z budowaną estakadą na nowej zakopiance z Rdzawki do Nowego Targu.

FLESZ - Wyższe stopy procentowe, co to oznacza?

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ruch zostaje przełożony z istniejącej drogi krajowej nr 47 w Rdzawce na nowo wybudowaną drogę. Po nowej drodze, która w przyszłości będzie drogą dojazdową, kierowcy przejadą 900 m, po czym powrócą na istniejącą DK47. Ta zmiana organizacji ruchu spowodowana jest budową estakady i będzie obowiązywała do końca realizacji inwestycji.

- Na budowie dwujezdniowej DK47 Rdzawka - Nowy Targ zaawansowanie prac wynosi 40 proc. W ramach robót drogowych wykonywane są wykopy w gruncie skalistym w Rdzawce, Klikuszowej i Lasku. Nasyp drogowy pod konstrukcję nawierzchni powstaje w Rdzawce, Klikuszowej, Sieniawie, Lasku i Nowym Targu. W Nowym Targu (w km 17+075 – 18+080) wymieniany jest też grunt słabonośny - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

W ramach robót mostowych wykonywane są m.in. zbrojenie i betonowanie przyczółków (skrajnych podpór) na dwóch mostach w Klikuszowej: betonowanie fundamentu, zbrojenie i betonowanie głowicy słupa oraz muru oporowego na wiadukcie drogowym w Rdzawce czy zbrojenie rygla słupa, odwodnienie oraz zasypka skrajnej podpory na wiadukcie drogowym w okolicy przejazdu kolejowego w Nowym Targu. Prace zbrojarskie i betonowanie trwają aktualnie na 22 obiektach mostowych.

Docelowo powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50 m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.

Obliczono, że z wykopów uzyskane zostanie 1 mln 800 tys. metrów sześciennych gruntu, w tym 1 mln 200 tys. materiału skalnego. Zostanie on w całości wbudowany w nasypy drogowe. Najdłuższy wiadukt, który powstanie w Nowym Targu będzie miał 850 m długości, drugi co do wielkości w miejscowości Lasek będzie miał prawie 690 m długości. Różnica poziomów pomiędzy początkiem odcinka i węzłem Nowy Targ Południe, kończącym go będzie wynosiła 190 metrów.

Koszt inwestycji wyniesie ponad 880 mln 100 tys. zł. Zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetu państwa. Zakończenie budowy planowane jest po koniec 2023 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie