Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co siódmy Polak nie wie jak szukać pracy

Zbigniew Biskupski AIP
Tomasz Bolt
Co piąty Polak planuję w najbliższych miesiącach zmienić miejsce swojego zatrudnienia. Jednak 1 na 7 pracowników nie wie w jaki sposób je znaleźć, wynika z badania MIllward Brown dla Work Service S.A.

Nadal najchętniej szukamy pracy przez znajomych i internet, ale te metody zaczynają tracić na popularności. Dla niemal 60 proc.badanych, główną motywacją do zmiany pracodawcy jest uzyskanie wyższego wynagrodzenia.
W warunkach rekordowo niskiej stopy bezrobocia i rosnących poziomów zatrudnienia w gospodarce, nie powinno dziwić, że 22 proc. pracujących Polaków planuje poszukiwać nowego miejsca zatrudnienia.

– Kandydaci w nowych warunkach rynkowych wydają się zagubieni. Z naszych badań wynika, że wszystkie kluczowe kanały poszukiwania pracy przeżywają kryzys zaufania. Od początku roku spadało zainteresowanie szukaniem pracy przez znajomych, a także za pośrednictwem kanałów on-line. Nadal w tyle są urzędy i targi pracy. Co ciekawe 14,5 proc. badanych zapytanych o metody szukania nowego zatrudnienia udzieliło odpowiedzi „nie wiem” i było to jedyne wskazanie z wyraźnym wzrostem wskazań – komentuje Krzysztof Inglot, Pełnomocnik Zarządu Work Service S.A.

https://strefabiznesu.pl/trzeci-kwartal-sprzyjal-osobom-poszukujacym-pracy-w-sektorze-niebieskich-kolnierzykow/ar/11464842

Praca po znajomości

Podobnie jak w ubiegłym roku, pracownicy pytani o sposób poszukiwania pracy, najczęściej wskazują na znajomych. Wówczas było to 72,4 proc. respondentów, a obecnie ten odsetek wynosi 52,7 proc. Spadki odnotowano również na poziomie innych metod szukania nowego zatrudnienia. Najbardziej straciły popularne w ostatnich latach portale z ogłoszeniami pracy (spadek od początku roku o 14,1 pp.). Mniejsze zainteresowanie znalazło również samodzielne poszukiwanie ofert w „zakładkach kariera” na strona wybranych przedsiębiorstw. Taką metodę wybiera obecnie ponad 41 proc.badanych. Niemal 1/3 respondentów deklarowała poszukiwanie pracy za pomocą mediów społecznościowych.

Pieniądze to (prawie) wszystko

Pracownicy zapytani o kluczowe powody zmiany pracy w pierwszej kolejności wskazują zbyt niskie zarobki u obecnego pracodawcy. Takiej odpowiedzi udzieliło 59,1 proc. respondentów i stanowiło to wyniki o 10 pp. wyższy w stosunku do badania z początku roku. Na drugim miejscu znalazły się ograniczone możliwości awansu (38,9 proc.) a na trzecim chęć samorealizacji (33,8 proc.).
W warunkach umacniającego się rynku kandydata, coraz więcej pracowników chce zmieniać pracę, aby poprawiać swoją pozycję zawodową. Rosnąca presja płacowa powoduje, że wielu dotychczasowych pracodawców nie jest stanie spełnić oczekiwań pracowniczych, przez co muszą się liczyć z odpływem części załogi. Wyniki badania pokazują, że samo wskazanie możliwości rozwoju ścieżki kariery nadal jest istotne, ale to czynniki płacowe odgrywają dziś kluczową rolę na rynku pracy – podsumowuje Krzysztof Inglot.

https://strefabiznesu.pl/dla-dobrej-nowej-pracy-polacy-sa-juz-gotowi-nawet-zmienic-miejsce-zamieszkania/ar/11460285

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Co siódmy Polak nie wie jak szukać pracy - Strefa Biznesu

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska