Co Ty wiesz o Krakowie? Parkingi park&ride
Redakcja

"Co Ty wiesz o Krakowie?" to cotygodniowy program, w którym sprawdzamy wiedzę krakowian o ich mieście. Pytamy o rzeczy na pozór oczywiste, które czasami takimi jednak nie są. W tym odcinku pytamy mieszkańców naszego miasta o parkingi typu park&ride czyli parkuj i jedź. Gdzie znajdują się w Krakowie tego typu parkingi?
Podaj powód zgłoszenia
A
Problemem jest nie ilość parkingów ale to, że stoją praktycznie puste. Może parkingi P&R byłyby mocniej używane gdyby była możliwość zaparkowania na nich samochodu na dłużej niż dobę, bez kar/odholowania?
Student zza miasta przyjeżdża do Krk, zostawia samochód na P&R na tydzień na podstawie biletu miesięcznego i jeździ tramwajami/autobusami ze stancji na uczelnię. W weekend podjeżdża na P&R, bierze samochód i jedzie do domu rodzinnego na wieś 50 km dalej.
Odciążyłoby to parkingi pod blokami. Nikt mi nie powie, że studenci codziennie biorą samochód, mając na uczelnię 1-6 przystanków - w takiej odległości z reguły szuka się pokoju na wynajem.
Powstałe w ten sposób miejsca pod blokami mogliby wykorzystać ludzie dojeżdżający codziennie do pracy z miejscowości podkrakowskich, odciążając centrum. Położenie P&R na obrzeżach miasta sprawia, że pracownikom zwyczajnie nie chce się zostawiać tam auta po to tylko by jechać sobie pół godziny tramwajem(z Czerwonych Maków do Dworca Głównego jest 16 przystanków). Odległość 1-6 przystanków między parkingiem a pracą byłaby akceptowalna.
Student zza miasta przyjeżdża do Krk, zostawia samochód na P&R na tydzień na podstawie biletu miesięcznego i jeździ tramwajami/autobusami ze stancji na uczelnię. W weekend podjeżdża na P&R, bierze samochód i jedzie do domu rodzinnego na wieś 50 km dalej.
Odciążyłoby to parkingi pod blokami. Nikt mi nie powie, że studenci codziennie biorą samochód, mając na uczelnię 1-6 przystanków - w takiej odległości z reguły szuka się pokoju na wynajem.
Powstałe w ten sposób miejsca pod blokami mogliby wykorzystać ludzie dojeżdżający codziennie do pracy z miejscowości podkrakowskich, odciążając centrum. Położenie P&R na obrzeżach miasta sprawia, że pracownikom zwyczajnie nie chce się zostawiać tam auta po to tylko by jechać sobie pół godziny tramwajem(z Czerwonych Maków do Dworca Głównego jest 16 przystanków). Odległość 1-6 przystanków między parkingiem a pracą byłaby akceptowalna.
g
Następne będzie o metrze w Krakowie ?... ;))))))))))