Wyniki badań Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) wskazują, że o ile kilka klubów ekstraklasy mogłoby pozazdrościć Wiśle Kraków medialnej popularności, to jednak w tym gronie nie znajdziemy Cracovii. Klub z Kałuży może się bowiem pochwalić 1804 materiałami na swój temat, natomiast o Wiśle przygotowano ich w lutym 1637.

Na czele rankingu IMM znajduje się Legia Warszawa (4969 publikacji), która w ubiegłym miesiącu jako jedyna drużyna z naszego kraju rozgrywała mecze w ramach Ligi Konferencji Europy. Na drugim miejscu jest Śląsk Wrocław (3680), a więc zespół, który nieoczekiwanie włączył się do walki o tytuł mistrza Polski, a trzeci jest tradycyjnie meldujący się w czołówce medialności Lech Poznań (2993).
Cracovia zamyka pierwszą dziesiątkę w ekstraklasie, natomiast Wisła otwiera zestawienie w 1. lidze, zdecydowanie wyprzedzając rywali z ponad sześciuset materiałami na swój temat (Arka Gdynia, Resovia, Wisła Płock).

W pierwszych dziesiątkach obu zestawień nie ma innych drużyn z Małopolski - występującej w ekstraklasie Puszczy Niepołomice i grającego w 1. lidze Bruk-Betu Termalica Nieciecza.
Warto zauważyć, że w gronie najbardziej popularnych piłkarzy, którym przewodzi Robert Lewandowski z Barcelony (3329 publikacji), znalazł się 27-letni krakowianin Adam Buksa (276), który wprawdzie ma na koncie występy w koszulce reprezentacji, ale obecnie gra w słabo rozpoznawalnym w Polsce tureckim Antalyasporze. O wiele większe szanse na zwrócenie na siebie uwagi mają występujący w najsilniejszych ligach Europy Piotr Zieliński (Napoli), Jakub Kiwior (Arsenal), Wojciech Szczęsny i Arkadiusz Milik (obaj Juventus Turyn) oraz Marcin Bułka (Nice) i Jakub Moder (Brighton). I właśnie oni, poza Lewandowskim, wyprzedzają Buksę w lutowym zestawieniu.
„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona od 1 marca 2010 roku, najpierw przez PSMM Monitoring & More, a od stycznia 2024 roku przez Instytut Monitorowania Mediów. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Wykop.pl).
