- We wrześniu tego roku północna obwodnica na odcinku pomiędzy węzłami Batowice i Węgrzce ma być gotowa. Po ustaleniach z władzami Krakowa zapadła decyzja, że nie zostanie on jednak oddany do użytku, bowiem nie ma możliwości, by ruch z tego fragmentu obwodnicy skierować na ulicę Piasta Kołodzieja i sąsiadujące z nią drogi w Mistrzejowicach, gdzie już obecnie tworzą się korki - wyjaśnia Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Powstała obawa, że samochody po zjeździe z trzypasmowego fragmentu obwodnicy zaczną wjeżdżać na jednopasmowe drogi na terenie Mistrzejowic i to może doprowadzić do jeszcze większych zatorów w tej części Krakowa.
Odcinek północnej obwodnicy od węzła Batowice do węzła Węgrzce poczeka więc na uruchomienie do września 2024 roku. To termin oddania do użytku całej północnej obwodnicy od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice.
Ćwiczą i dbają o bezpieczeństwo pracowników budujących drogi
W poniedziałek (17 lipca) na placu budowy S52 Północnej Obwodnicy Krakowa odbyły się natomiast ćwiczenia „Razem dla bezpieczeństwa”, zorganizowane przez GDDKiA we współpracy z firmą Gülermak, wykonawcą inwestycji. Podczas ćwiczeń minister infrastruktury Andrzej Adamczyk miał okazję zobaczyć umiejętności ratowników Podhalańskiej Grupy Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego oraz Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej.
W ramach szkolenia w siedzibie krakowskiego oddziału GDDKiA odbył się także panel dyskusyjny. Był on okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy GDDKiA, Państwowa Inspekcja Pracy, wykonawcami oraz osobami zajmującymi się zawodowo problematyką bezpieczeństwa pracy.
- Prace przy realizacji inwestycji drogowych w Małopolsce wymagają olbrzymiego wysiłku, bo są trudne, skomplikowane i niosą za sobą wiele niebezpieczeństw. Przedsiębiorcy angażują się w stałą dbałość o podnoszenie bezpieczeństwa na budowach. Od początku budowy północnej obwodnicy nakłady na bezpieczeństwo sięgają 9 mln zł. To świadczy o tym, że pracodawcy, zamawiający oraz nadzór na budowie konsekwentnie wymaga i egzekwuje, by były zapewnione właściwe środki zabezpieczenia pracowników - podkreśla minister Andrzej Adamczyk.
Niespodzianka będzie czekać na pasażerów nowej linii tramwaj...
Ponad 12 kilometrów trzypasmowej obwodnicy Krakowa
Północna obwodnica (w ciągu drogi ekspresowej S52) będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice.
Znajdujący się na drugim końcu węzeł Kraków Mistrzejowice wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele (w Zielonkach ma 653 m, a w Batowicach 496 m), 27 obiektów (wiadukty, estakada) i 4 km murów oporowych. Między tunelem w Batowicach a węzłem Węgrzce powstaje najdłuższa na odcinku S52 estakada, mająca prawie 570 metrów długości.
Firmy z tej branży szukają pracowników

- Przepisy na pyszne sałatki
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Parawany jak Koloseum. Oto najlepsze memy znad Bałtyku. Plażowanie to wyzwanie!
- Kraków pod wodą! Tak wyglądało miasto w lipcu 1997 roku. To była powódź tysiąclecia
- Te fioletowe pola pod Krakowem to turystyczny hit. Tak kwitnie lawenda ZDJĘCIA