https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czy tory na Limanowskiego są krzywe? [INTERWENCJA]

Arkadiusz Maciejowski
Urzędnicy zapewniają, że tory są położone prawidłowo
Urzędnicy zapewniają, że tory są położone prawidłowo archiwum czytelnika
Mieszkańcy krakowskiego Podgórza ze zdumieniem przyglądają się torowisku w ul. Limanowskiego.

Zastanawiają się, dlaczego na prostym odcinku położone kilka dni temu nowe szyny dziwnie falują i wyglądają na nierówno ułożone.

- Z nadzieją czekaliśmy na ten remont, i to nie z powodu wyskakujących szyn, ale wstrząsów w naszych budynkach, które były spowodowane złym stanem torów. Tymczasem nowe szyny są ułożone krzywo, co będzie skutkowało rzucaniem składu na boki i drganiami - denerwują się mieszkańcy ul. Limanowskiego.

Urzędnicy miejscy zaś uspokajają. - Zgodnie z normami możliwe są różne szerokości rozstawu torów. Na łukach są szersze, żeby tramwaje o siebie nie zahaczyły. Na odcinkach prostych można stosować węższe. Na ul. Limanowskiego mamy właśnie do czynienia z takim zwężeniem torów, bo potrzebne jest miejsce na jezdnię - tłumaczy Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Te "nierówności" są właśnie takim przejściem z szerszych do węższych torów. Tramwaje będą jednak pokonywać je swobodnie, bez negatywnych skutków dla pasażerów czy mieszkańców - zapewnia.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj za darmo

W szpitalu zlekceważono zgwałconą pacjentkę? Prokuratura sprawdza

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 23

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

......
Panie szanowny kierowników na odcinku limanowskiego jest z 5 jak i wiecej
firmy które to wykonują są doświadczone w tym co robią;
Tor - Krak
Zue
RDM Śródmieście
MPRI
i inni podwykonwacy z Europy.
Sądzę że geodeta ktory ustawiał głowki szyn nie mogł być pijany. ;P
A swoją drogą pracują na starym sprzecie który ma odchyłki na 1 km ok 0,2 mm i każdy pomiar jest sprawdzany po 2 badz 3 razy.
Ta sama firma robiła pomiary pod bagatelą i zribili super robotę .
Twój post jest sponsorowany albo jesteś jednym z tych pseudo znawców kazdej branży ba ... zapewne jesteś dziennikarzem i piszesz takie bzdury .

A ten twój pseudo kierownik powiedział Ci jak projektant zaprojektował wspaniale ....
Ojciec zaprojektował syn podbił pieczątkę i zarobili mnustwo kasy.

swoją drogą miasto wtopi kasę na nawierzchnie które przy upalnych dniach zaczną się koleinować .

wymys projektanta ;P
a
aaa
dobrze że zdecydowana większość brytoli, niemców i reszty europy nie zna polskiego bo chyba by padli ze śmiechu czytając takie wiadomości: fachowcy w Krakowie mieli problem z położeniem torów

w innych miastach kładą tory tramwajowe na osiedlach domków jednorodzinnych, a tu się nie da na ulicy, która się składa z trzech odcinków położyć równo torów
i jeszcze na ten remont wyłączono torowisko na trzy miesiące

brawo
lol
C
Czapel
Widac na zdjęciu że szyny są troszke zarzucone w lewo, ale nie ma to najmniejszego znaczenia. Polecam przyjżeć sie ulicy basztowej przed skrzyżowaniem z ul. Długą, na wysokości szkoły muzycznej jest wyraźne przesunięcie szyn do osi jezdni, (plany były inne a rozmiary inne) jednak nikt kto tamtędy jedzie tramwajem nawet nie czuje ze coś jest nie tak. Sam myślałem że bedzie tragedia ale życie pokazało że jest ok. Pozdrawiam
k
kl
Skoro urzędnicy znają się tak dobrze na budowie szyn,to dlaczego co roku powtarza się w kółko to samo w tym samym miejscu?
Z
Zorientowany
Kolezko to powiedz co to za kierownik bo straszne bzdety piszesz i to chyba na zamowienie
e
europejczyk
w polsce mamy specy od palet i koszykow wiklinowych
h
huop
czy to jakiś prima aprilis dzisiaj, cy cuś:)
B
BRoVaR
Tak proszę mnie podpisywać, jak lubisz się podszywać pod inne osoby.
l
liptyn
Wlasnie rozmawialem z kierownikiem robot na Limanowskiego i on potwierdzil fakt ze szyny sa wsadzone w beton krzywo ale teraz juz jest za pozno aby to zmienic bo za drogo by to kosztowalo. Ponoc pomylil sie geodeta ktory zle wykalibrowal urzadzenie do mierzenia (mowili ze byl pijany). Teraz mozna tylko liczyc ze z czasem tory sie wyszlifuja jak beda po nich jezdzily tramwaje i kolami z zelaza wyrobia nowe wybrzuszenia w torach tak aby nie bylo huku. Ale ten proces ponoc potrwa co najmniej z rok albo i dluzej bo tory sa zrobione z nowego gatunku stali odpornego na tarcie.
c
chyba nie wyzyty
Koles a te trolejbusy to wiesz jak hałasują?weź jedz do Gdyni lub np Lublina to zobaczysz ze nie chciał byś nimi jeździć.I to z hałasu i z wyglądu jak i z wielu innych problemów.A tory na limanowskiego sa po prostu krzywo osadzone i nie chca sie przyznać do błędu ciekawe kto zapieprzył sprawę?
w
wryty
Od dawna juz pisze i przekonuje aby w Krakowie wprowadzic trolejbusy jako jedynie skuteczna i efektywna metode komunikacji miejskiej. Gdyby mnie polsuchano to problemow takich jak opisany w tym artykule gdzie wybudowano krzywe tory na Limanowskiego po prostu nie mialy by miejsca. A teraz jak tramwaj bedzie jechal po krzywych torach i zelaznymi kolami bedzie sie odbijal od zelaznych krzywych torow na Limanowksiego to beda powstawaly drgania sejsmiczne powodujace pekanie scian i walenie sie dachow do mieszkan. Z polek beda spadaly naczynia i krysztaly a w telewizorach beda pekaly tez ekrany krysztalowe. Na ul. Limanowskiego nikt od tego huku i drgan nie bedzie mogl spac ani w ogole odpoczac i wszyscy tam zwariuja.
J
Jan Polewka
Mają sztywne wózki?
b
brovar
Ale oni mają prawie same 105Na , i przyzwyczajeni są do bujajacych, krzywych szyn
...
Panie pseudo inżynierze, jeśli nie jesteś specjalistą od transportu tym bardziej szynowego nie wypowiadaj się !!! Po prostym odcinku sztywne wózki, które posiadają najczęściej po dwie osie mogą przejechać spokojnie, po łuku jednak wypały by z szyn gdyby była jednakowa odległość (tym bardziej że w Krakowie jest wiele typów tramwajów).
p
pasażer
Można pozwolić sobie na nową technologie , jakiej jeszcze w Krakowie nie stosowano??
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska