https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dodatkowe 12 mln zł jeszcze w 2024 roku na remonty dróg w Małopolsce z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

Jerzy Zaborski
Wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar wiadomość o dodatkowej puli pieniędzy na drogi w Małopolsce ogłosił w Oświęcimiu.
Wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar wiadomość o dodatkowej puli pieniędzy na drogi w Małopolsce ogłosił w Oświęcimiu. Biuro Prasowe Urzędu Wojewódzkiego
Wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar ogłosił nabór uzupełniający wniosków o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na rok 2024. To ponad 12 mln zł dla Małopolski. Samorządy mogą się ubiegać o pieniądze na zadania polegające wyłącznie na remoncie dróg powiatowych lub gminnych. Mając miesiąc na złożenie wniosków, począwszy od 9 lipca do 8 sierpnia 2024.

– Na spotkaniach z mieszkańcami drogi nieustannie są tematem wiodącym. To dlatego cieszę się z pozyskania dodatkowych pieniędzy dla Małopolski. Nie tylko my, Małopolanie, ale także turyści tak licznie odwiedzający nasz piękny region, potrzebujemy dróg bezpiecznych i dobrej jakości. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi rządowy instrument. Ma on pomóc w poprawie jakości traktów, którymi poruszają się kierowcy, jak również niechronieni uczestnicy ruchu drogowego – mówi wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar.

Środki w ramach naboru przeznaczone będą na dofinansowanie wyłącznie zadań jednorocznych (których przewidywany czas realizacji jest nie dłuższy niż 12 miesięcy), polegających wyłącznie na remoncie (wydatki bieżące) dróg powiatowych lub gminnych posiadających status dróg publicznych, w podziale:

  • na zadania powiatowe – 40 procent środków
  • na zadania gminne – 60 procent środków

O przyznaniu dofinansowania zdecyduje komisja powołana przez wojewodę. Podczas oceny wniosków uwzględniane są: wyrównywanie potencjału społeczno-gospodarczego, poprawa jakości życia mieszkańców oraz zapewnienie spójności terytorialnej na obszarze województwa.

Dodatkowo pod uwagę brane będą:

  • poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu drogowego niechronionych uczestników ruchu
  • zapewnienie spójności sieci dróg publicznych
  • zwiększenie dostępności transportowej jednostek administracyjnych
  • poprawa dostępności terenów inwestycyjnych
  • poprawę dostępności terenów objętych przedsięwzięciami lub inwestycjami powiązanymi z przedsięwzięciem infrastrukturalnym

Całkowita wartość zadania nie może przekroczyć 300 tys. złotych

Samorządy mogą się ubiegać o dofinansowanie tylko jednego zadania. Jednostki samorządu terytorialnego zarówno szczebla gminnego, jak i powiatowego mogą składać po jednym wniosku. To samo dotyczy miast na prawach powiatu, z wyłączeniem miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa. Co ważne, wniosek miasta na prawach powiatu może dotyczyć wyłącznie drogi powiatowej lub gminnej.

Nabór wniosków będzie trwał 30 dni. Samorządy mogą je składać w nieprzekraczalnym terminie do 8 sierpnia 2024. Całkowita wartość zadania nie powinna przekraczać 300 tys. zł.

- Limit na jedna inwestycję został ustalony po wysłuchaniu sugestii ze strony samorządów – podkreślił wojewoda.

Prawie 1,5 tys. km wyremontowanych dróg

Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg działa od 2018 roku. Od początku jego funkcjonowania w Małopolsce zbudowanych lub zmodernizowanych zostało prawie 1,5 tys. km dróg gminnych i powiatowych. Rządowe środki przeznaczone na ten cel wyniosły jak dotąd już ponad 1,5 mld zł.

W tym czasie dofinansowanie otrzymały także zadania obejmujące przejścia dla pieszych. Na ten cel małopolskie samorządy otrzymały z budżetu państwa środki w wysokości ponad 71 mln zł. Dzięki tym subwencjom zmodernizowano 279 przejść, 9 przejazdów dla rowerów, 43 perony przystankowe wraz z dojściem, a także 38,5 km dróg (dla pieszych, pieszych i rowerów oraz dla rowerów).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska