https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dodatkowy pociąg z Krakowa do Zakopanego. Na trasę wraca Luxtorpeda

Grzegorz Skowron
W najbliższą sobotę, 30 czerwca o godzinie 9.26 z dworca głównego w Krakowie wyruszy pociąg Kolei Małopolskich – Luxtorpeda. Internauci zdecydowali, że tak właśnie powinien nazywać się nowy, przyspieszony pociąg wojewódzkiego przewoźnika kursujący na trasie Kraków – Zakopane.

Przez całe wakacje w soboty, niedziele i święta do stolicy Tatr mieszkańcy Małopolski, a także turyści dojadą nowoczesnym i komfortowym Impulsem należącycm do województwa małopolskiego. Podróż potrwa nieco ponad trzy godziny.

Specjalny pociąg będzie kursował od 30 czerwca do 26 sierpnia, zatrzymując się na stacjach: Skawina, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Sucha Beskidzka Zamek, Chabówka, Rabka Zdrój i Nowy Targ.

Powracająca w nowym wydaniu Luxtorpeda zabierze pasażerów z Krakowa tuż po godz. 9.00. Natomiast powrót z Zakopanego jest zaplanowany na godz. 19.02.

Nowoczesny pociąg dowoził do Zakopanego bogatych letników. Zimą montowano w nim specjalny kufer na narty

Na tory do Zakopanego wraca "Luxtorpeda". Zobacz jak pociąg ...

Od 15 sierpnia z uwagi na brak przepustowości odcinka Kraków Główny – Kraków Zabłocie pociąg będzie rozpoczynać i kończyć bieg na stacji Kraków Płaszów.

Podczas internetowej zabawy przeprowadzonej na fanpage’u Małopolski, spośród kilkudziesięciu propozycji, dla nowego pociągu wybrano imię odziedziczone po wiekowym przodku – Luxtorpedzie. To właśnie jedna z pięciu spalinowych Luxtorped, będąca w posiadaniu Polskich Kolei Państwowych, w 1936 roku ustanowiła najlepszy i jak dotąd nie pobity rekord przejazdu na trasie Kraków – Zakopane – 2 godziny 18 minut.

- Aktualnie, ze względu na modernizację infrastruktury małopolski następca nie pojedzie szybciej. Wynagradza to jednak komfort i liczne udogodnienia, z których korzystają podróżni bez jakichkolwiek dodatkowych opłat. Warto tu wspomnieć o klimatyzacji, bezpłatnym internecie, gniazdkach elektrycznych, wygodnych fotelach czy dodatkowych udogodnieniach dla osób niesłyszących i niewidomych – mówią urzędnicy marszałka

Poniżej do pobrania rozkład jazdy.

ZOBACZ KONIECZNIE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pempek
Koleją kolego wzburzony jest więcej niż 100km. Sprawdź sobie.
d
dede
Rozumiem rozgoryczenie, ale to czas przejazdu o 40 minut dłuższy (tylko?) od rekordu. Masz rację patrząc na średnią prędkość, ale pamiętaj, że to średnia. Żeby to jeszcze jako, tako wyglądało, należałoby wymienić cały szlak od Suchej do Chabówki, to tam właśnie zaniżana jest ta prędkość. A tak szczerze mówiąc i tak wolę kolej... nogi można rozprostować, odcedzić to i owo. Te 30, 40 minut nas nie zbawi. Poza tym to szlak nacechowany znacznymi podjazdami, zjazdami, serpentynami. Siłą rzeczy ni da się sunąć na maxa, to oczywiste. Pozdrawiam.
a
ahaha
Tak komfort w pociągu podmiejskim :) Powodzenia.
Czas przejazdu 100km - 3h średnia prędkość 35km/h.
Totalne zacofanie. Poczekam, aż pociągi zaczną jeździć 1h do Zakopanego.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska