https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Droga 94 Giebułtów – Modlnica. Będą po dwa pasy w każdym kierunku. GDDKiA szuka wykonawcy

Grzegorz Skowron
Program rozbudowy drogi krajowej nr 94 do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP na odcinku Giebułtów – Modlnica zatwierdził do realizacji minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dzięki temu w czwartek 13 grudnia 2018 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonawcę tej inwestycji. Firmy mogą składać oferty do 21 stycznia 2019 r.

Inwestycja obejmuje rozbudowę DK 94 na odcinku długości 1,6 km z istniejącego przekroju 1x2 do przekroju 2x2 z pasem dzielącym o szerokości 1 m oznaczonym malowaniem poziomym z barierą linową w osi jezdni. Przewidziana jest także przebudowa dwóch skrzyżowań na ronda dwupasmowe, odcinkowa budowa chodnika, budowa dwóch zbiorników na wody opadowe oraz budowa dróg zbiorczych. Realizacja inwestycji przewidziana jest na lata 2020 - 2021.

- Zaprojektować i przebudować istniejący odcinek DK94 od Modlnicy do Giebułtowa będzie musiał wykonawca, który zostanie wyłoniony w przetargu ogłoszonym w czwartek 13 grudnia 2018 roku. Droga ta ma być rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. Oferty do przetargu można składać do 21 stycznia 2019 roku - poinformowała Iwona Mikriut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Zakres prac, które czekają wykonawcę przebudowy obejmuje:
- opracowanie dokumentacji projektowej,
- uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę niezbędnych do wykonania robót budowlanych objętych umową,
- sprawowanie nadzoru autorskiego w okresie wykonywania robót budowlanych
- wykonanie robót budowlanych.
 
Wszystkie prace muszą być zrealizowane w ciągu 28 miesięcy od daty podpisania umowy.
 
Istniejąca droga jednojezdniowa zostanie rozbudowana do drogi dwujezdniowej a także przebudowane będą trzy skrzyżowania na ronda dwupasowe. Są to skrzyżowania DK94 z ul. św. Wojciecha/Ulubioną, ul. Polną, ul. Jurajską/Lipową i ul. Wierzbową. Przebudowa obejmie fragmenty dróg poprzecznych i chodników. Powstaną zatoki autobusowe w ciągu DK94, nowe chodniki i przejścia dla pieszych. Zbudowane będą drogi dojazdowe dla zapewnienia komunikacji lokalnej i ekrany akustyczne.

Minister infrastruktury zatwierdził do realizacji w sumie 12 programów inwestycji dla zadań drogowych, których łączny koszt to ponad 185 mln zł. Są to zadania związane z rozbudową odcinków dróg krajowych i wzmocnieniem ich nawierzchni do przenoszenia obciążeń rzędu 11,5 t/oś, poprawą bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego poprzez przebudowę skrzyżowań, chodników i sygnalizacji świetlnej, a także budową lub przebudową mostów i przepustów.
 
Zadania te będą realizowane w 10 województwach: pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, dolnośląskim, łódzkim, lubelskim, opolskim, śląskim, małopolskim i podkarpackim.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Azz
Zaraz, zaraz! pamiętam, że w 2017 czytałem, że już podisali umowę z podwykonawcą i że droga miała być budowana w 2019. A tutaj znowu przetarg i 2020-2021 !!!
t
to sem ja
Mowa jest o przebudowie drogi DK 94 z Modlnicy do Giebułtowa - ciekawe !! Bo cała krajówka przebiega przez Modlnicę a nie przez Giebułtów ( droga w kierunku Giebułtowa to ok 500 m a może i więcej. Ci z generalnej chyba nie wiedza co maja przebudować Proszę to wyjaśnić ....
c
człek
Nie droga na Olkusz tylko jej kawałeczek. Czymże jest 1,6 kilometra wobec 40?
J
Jacek Majchrowski
Jak się komuś nie podoba, bierzcie łopaty i remontujcie. Ja sobie kupię helikopter.
Za komuny nie mieliście samochodów albo jakieś maluchy a drogi były dziurawe jak ser szwajcarski i jakoś wegetowaliście.
R
Rz
A co ma Majchrowski do drogi w gminie Wielka Wieś????
c
cnhg
Układ krwionośny to koledzy od wódki, własna uczelnia i znajomi we wszystkich spółkach miejskich. A lud sobie poradzi bez dróg, parkingów czy szkół - bo zawsze sobie radził.
d
dfv
Cała autostrada "Kulczyka" to jeden wielki przewał. Ostatniego dnia swojego urzędowania rząd Millera uchwalił dopłaty z kasy rządowej na rzecz tej autostrady za każdy samochód ciężarowy z niej korzystający - bo tirowcy nie chcieli nią jeździć z powodu wysokich cen. A niedawno KOMISJA EUROPEJSKA stwierdziła że państwo polskie za dużo płaci na tą autostradę i nakazała jej zwrot kasy państwowej - więcej chyba nie trzeba dodawać. Takich przewałów jest więcej, a ci przekręciarze co to uchwalali nie dość że nie siedzą w kiciu to zasiadają w zarządach albo występują w mediach jako eksperci w dziedzinach od finansów międzynarodowych do porad kulinarnych. Państwo bananowe.
M
Mirror
Dla przypomnienia, bo chyba nawet flamastry z GK nie pamiętają, umowa między rządem a Stalexportem stanowi, że każdy remont i poprawianie przepustowości drogi olkuskiej wiąże się z karami na rzecz stalexportu. Poszukajcie a znajdziecie. Taką wspaniałą umowę w imieniu rządu podpisał w latach 90 Emil Wąsacz.
n
no
lepiej późno niż wcale - drogi to układ krwionośny
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska