Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Odcinek od Oświęcimia do Dankowic najdłuższy i najbardziej zaawansowany
Minęły dwa lata budowy drogi S1 od Oświęcimia do Bielska. Ta część inwestycji podzielona jest na dwa etapy. Jeden od węzła Oświęcim do Dankowic i drugi do węzła Suchy Potok pod Bielskiem. Pierwszy z nich jest najbardziej zaawansowany.

- Zakończenie realizacji tego blisko 15-kilometrowego etapu S1 przewidywane jest w drugiej połowie 2025 r. - szacuje GDDKiA.

Zaawansowanie całości prac na tym odcinku przekracza 82 proc. W jeszcze w większym stopniu dotyczy to kluczowych fragmentów, takich jak wiadukty i mosty, węzły drogowe, przez które kierowcy z Małopolski będą mogli włączać się do S1.

Jest to jednocześnie odcinek najdroższy jeśli chodzi o wykonanie. Jego koszt szacowany jest na blisko 1 mld zł. Zadanie obejmuje budowę m.in. dwujezdniowej drogi po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci.

- Nieco ponad 10 km tej trasy zlokalizowane będzie w województwie śląskim, a blisko 5,2 km w województwie małopolskim. Przyległe tereny zostaną skomunikowane trzema węzłami drogowymi: Oświęcim, Wola i Brzeszcze - wyliczają drogowcy.

Mimo dobrego tempa prac i nie udało się uniknąć poślizgu. Pierwotnie zakończenie inwestycji miało to nastąpić pod koniec lipca tego roku, ale w związku z odkryciami archeologicznymi w rejonie Jawiszowic (gmina Brzeszcze), prace na tej części zostały prawie na rok zawieszone.

- Mam nadzieję, jak wielu kierowców, że nie będzie już więcej podobnych niespodzianek i nowy termin zostanie dotrzymany - ma nadzieję Szymon Dąbrowski, kierowca z Oświęcimia.

Podobnie jak wielu innych kierowców ma nadzieję, że dotyczyć to będzie również pozostałych odcinków S1. Jest to trasa ważna dla Śląska i Małopolski.

Inwestycja na S1 podzielona na cztery odcinki
Inwestycja między węzłami Mysłowice Kosztowy i Suchy Potok pod Bielskiem podzielona została na cztery etapy. Na dwóch z nich od węzła Oświęcim do Dankowic i dalej do Bielska prace ruszyły we wrześniu i październiku 2022 roku.

Dobre tempo prac jest także na części od Dankowic do Bielska o długości 12 km. Jej koszt to prawie 590 mln zł. Tutaj także powstaje dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci oraz dwa węzły drogowe: Stara Wieś i właśnie Suchy Potok.

Gorzej wygląda sytuacja na pozostałych dwóch odcinkach. Między węzłem Oświęcim a Bieruniem prace ruszyły dopiero pod koniec sierpnia tego roku, a od Bierunia do Mysłowic nie wbito jeszcze symbolicznej łopaty.

Bądź na bieżąco i obserwuj
- Groził nożem policjantom! Potem sami ratowali napastnikowi życie
- Obwodnica Oświęcimia już robi wielkie wrażenie. Tak wygląda po dwóch latach budowy
- Oświęcim w wieczornej i nocnej odsłonie nabiera blasku
- Rośnie nowy most nad Wisłą. Sama stalowa konstrukcja waży tyle co... 123 słonie!
- KIBICE. Re-Plast Unia Oświęcim – Straubing Tigers w hokejowej Lidze Mistrzów. WIDEO
- Jubileusze małżeńskie w Brzeszczach. Nawet 65 lat razem!
