Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogie parkowanie przed supermarketami. Blisko 100 zł kary za brak biletu. Klienci są oburzeni

Patrycja Dziadosz
Patrycja Dziadosz
Wybierasz się na zakupy samochodem do Lidla lub Biedronki? Sprawdź najpierw czy na placu przed sklepem nie stoją parkomaty. Za brak biletu można słono zapłacić.

Pierwsze parkomaty w Olkuszu pojawił się pod Lidlem przy ul. Jana Pawła II. Strefa płatnego parkowania w tym miejscu została uruchomiona z początkiem sierpnia bieżącego roku.

Pierwsze 1,5 godziny postoju jest bezpłatne, ale konieczne jest pobranie biletu oraz pozostawienie go w widocznym miejscu za szybą. Każda kolejna godzina kosztuje 3 zł. Z kolei brak biletu skutkuje nałożeniem na kierowcę dodatkowej opłaty w wysokości 95 złotych.

Drogie zakupy

Pani Anna z Ollusza chciała tak jak zwykle zrobić zakupy w Lidlu. Z pośpiechu i przyzwyczajenia, że parking w tym miejscu jest bezpłatny, nie zauważyła regulaminu i nie umieściła biletu za szybą. Po powrocie ku jej wielkiemu zaskoczeniu za wycieraczką zastała nieprzyjemną niespodziankę. Okazało się, że musi zapłacić karę 95 złotych.

- To najdroższe parkowanie w moim życiu, a mam prawo jazdy od 20 lat - komentuje pani Anna.

Kobieta dodaje również, że sklep powinien zadbać o lepsze poinformowanie klientów o wprowadzonych zmianach. Kiedy ona wybrała się na zakupy robiło się już ciemno, nic dziwnego, że nie zauważyła oznakowania. Jej zdaniem przy wjeździe powinien być umieszczony szlaban z parkomatem. To pozwoliłoby uniknąć innym klientom przykrego zaskoczenia, które ją spotkało.

Można złożyć reklamację

Przedstawiciele dyskontu zapewniają, że każdy klient ma możliwość złożenia reklamacji.

Parkingami Lidla zarządza zewnętrzna APCOA z Warszawy, która podaje, że w terminie 7 dni od dnia wystawienia wezwania kierowca może złożyć reklamację. Zostanie ona rozpatrzona w terminie do 30 dni. W piśmie należy umieścić datę wystawienia wezwania, numer wezwania, numer rejestracyjny pojazdu, imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz krótki opis powodu reklamacji.

- Na pewno skorzystam z tego prawa, to skandal żeby żądać tak wysokich opłat! To 95 zł jest niewspółmierne do popełnionego przeze mnie przewinienia, zwłaszcza że mam paragon - dodaje pani Anna.

Skąd taka zmiana?

Przedstawiciele Lidla wyjaśniają, że systemy parkingowe zostały wprowadzone na wyraźną prośbę klientów, którzy nie mogą znaleźć wolnego miejsca postojowego.

- Dochodziło bowiem do sytuacji, w których miejsca parkingowe były długoterminowo blokowane przez osoby niebędące klientami naszych sklepów - wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz, z biura prasowego Lidl Polska.

Płatne parkingi przy marketach w Olkuszu to nowość. Jednak w innych większych miastach to coraz powszechniejsze zjawisko. Idąc na zakupy miejcie się więc na baczności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska