Pasażerowie w mediach społecznościowych informują o licznych przypadkach nałożenia mandatów, wynikających z niemożności okazania podczas kontroli mobilnej wersji biletu miesięcznego.
Jak przekazali urzędnicy z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, w związku z cyberatakiem na MPK nie ma obowiązku zakupu nowych biletów. Wystarczy okazanie jakiegokolwiek potwierdzenia dokonania zakupu biletu okresowego, czy to w aplikacji bankowej czy potwierdzenia otrzymanego mailem.
W przypadku otrzymania mandatu od kontrolera można złożyć reklamację wysyłając maila do Zarządu Transportu Publicznego na adres e-mail: [email protected].
W związku z awarią informatyczną systemu sprzedażowego biletów okresowych KMK poprzez miejskie strony internetowe oraz aplikacje, informujemy, że kontrolerzy podczas kontroli KMK respektują wszelkie potwierdzenia płatności np. mailowe.
Urzędnicy dodatkowo przypominają, że sprzedaż biletów Komunikacji Miejskiej w Krakowie możliwa jest za pośrednictwem poniższych kanałów dystrybucyjnych:
W przypadku chęci zakupu biletów do kasowania:
w aplikacjach mobilnych: ( mPay, iMKA, moBiLET, SkyCash, jakdojade lub zbiletem.pl (bilety wspólne 70-minutowe w aplikacjach: iMKA oraz mPay)
automatach stacjonarnych i mobilnych.
W przypadku chęci zakupu biletów okresowych
w aplikacji mobilnej iMKA,
w automatach stacjonarnych i mobilnych.
Okazanie biletu bądź dokumentu poświadczającego uprawnienie po kontroli
Każdy podróżny, który jest właścicielem ważnego biletu imiennego, okresowego lub jest posiadaczem ważnego dokumentu uprawniającego do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych, którego nie posiadał przy sobie w czasie kontroli, może w ciągu 7 dni od chwili wystawienia wezwania do zapłaty okazać taki dokument, celem otrzymania zwrotu zapłaconej opłaty dodatkowej lub anulowania otrzymanego wezwania do zapłaty.
Okazanie może być dokonane:
osobiście lub korespondencyjnie pod adresem: Punkt Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie, Os. Centrum D 7 (wejście 2), 31-933 Kraków, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 11.00–18.00, tel. 453 039 913. Data stempla pocztowego nie może być późniejsza niż 7 dni od kontroli – w przypadku okazania po kontroli dokumentu uprawniającego do bezpłatnych bądź ulgowych przejazdów, należy pamiętać o okazaniu dokumentu osobiście lub w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wystawcę lub notariusza,
elektronicznie pod adresem: [email protected] – dopuszcza się przesłanie skanu, w jakości pozwalającej na identyfikację numeru karty i numeru klienta/albumu, w przypadku okazywania karty KKM lub biletu okresowego zapisanego na legitymacji.
