Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duma przedsiębiorcy. Liczy się pomysł i entuzjazm

Anna Kozieł
Przypinki, które wykonuje firma Kowalskich, to metalowe znaczki z różnymi nadrukami
Przypinki, które wykonuje firma Kowalskich, to metalowe znaczki z różnymi nadrukami fot. Wojciech Matusik
Tak się sympatycznie złożyło, że nasza firma powstała w Dzień Dziecka, a nasze produkty emanują radością, entuzjazmem i pozytywną energią, tak charakterystycznymi dla dziecięcego święta - opowiada Magdalena Kowalska, właścicielka firmy Bunet.pl.

Bunet.pl Magdalena Kowalska

Przed trzema laty pani Magda i jej mąż Kamil zdecydowali się porzucić stałą pracę i zrobić coś na własny rachunek. Ona pracowała jako kelnerka, choć wcześniej ukończyła w prywatnym studium kierunek organizacja reklamy. Mąż był absolwentem grafiki komputerowej w studium policealnym i pracował w wydawnictwie e-booków, jako szef marketingu.

- Pewnego dnia doszliśmy do wniosku, że pragniemy w końcu zrobić coś dla siebie. Połączyliśmy siły - opowiada Magdalena Kowalska. - Jesteśmy z mężem optymistami. Nawet przez chwilę nie myśleliśmy, że może się nie udać.

Łatwo powiedzieć: założę własny biznes. To wystarczyło 20 lat temu, gdy odradzała się prywatna przedsiębiorczość. Dziś trzeba szukać niszy, której jeszcze nikt nie zagospodarował.

- Długo się zastanawiałam, co by to mogło być. Chciałam połączyć przyjemne z pożytecznym. Mówiąc wprost: szukałam zajęcia, na którym można zarobić, ale które nie jest nudne i monotonne. Aż wpadł mi do głowy pomysł, że będą to przypinki - wspomina właścicielka firmy.

Przypinki, które wykonuje krakowska firma Kowalskich, to metalowe znaczki z różnego rodzaju nadrukami. Zamawia się je na specjalne okazje, imprezy masowe, eventy, koncerty, czy dla kreowania pozytywnego wizerunku firmy.

- Wiele osób zamawia je na wesela, wieczory kawalerskie czy chrzciny i rozdaje swym gościom, aby pozostały miłą pamiątką - mówi pani Magdalena.

Wśród klientów firmy są też m.in. Lotto, Praktiker, czy Elektrolux, które zamówiły przypinki, jako gadżety reklamowe.
- Większości klientów bardzo podobają się nasze propozycje. Niektórzy przychodzą z konkretną wizją, którą realizujemy, inni wybierają spośród naszych wzorów. Na razie produkujemy przypinki okrągłe, ale już w przygotowaniu są prostokątne. Naszą ambicją jest stałe poszerzanie oferty - deklaruje właścicielka firmy.

Chociaż Bunet.pl jest małą rodzinną firmą, w której na stałe pracuje oprócz właścicielki i jej męża jedna osoba, jej założenie było dla małżonków sporym wysiłkiem.

- Przeznaczyliśmy na to wszystkie oszczędności i zaciągnęliśmy od rodziny pożyczkę. Z dumą dodam, że już została spłacona, a zarobione pieniądze przeznaczamy na dalsze inwestycje. Najwięcej, bo około stu tysięcy złotych kosztowała nas maszyna do druku - opowiada pani Magdalena.

- Jak rozumiem rozwój firmy? - zastanawia się. - Jako wprowadzanie coraz to nowych ofert, nowych wzorów i zwiększanie obrotu. I tak się właśnie dzieje z roku na rok.

- Formalnie to ja jestem właścicielką Bunet.pl, ale firmę prowadzimy razem z Kamilem. Mąż jest "motorem napędowym". Razem odbyliśmy wiele szkoleń z marketingu, zarządzania i sprzedaży. Wspieramy się, uzupełniamy i motywujemy do działania. Dzięki temu, że Kamil jest grafikiem a ja ukończyłam organizację reklamy, możemy trochę zaoszczędzić wykorzystując zdobytą wiedzę i umiejętności - opowiada Magdalena Kowalska.

- Praca stała się naszą pasją i w wykonywanie przypinek wkładamy całe serce. Poza tym stawiamy na uczciwość i potrafimy się przyznawać do popełnianych błędów. To popłaca. W ciągu trzech lat z nieznanej firemki przebyliśmy drogę do firmy liczącej się w swojej specjalności w kraju, a myślimy o ekspansji na rynki europejskie, a może nawet światowe - zapewnia Magdalena Kowalska.

Pani Magda nie tylko swoją pracę wykonuje z pasją. Uwielbia gotować. Mąż i 4-letni synek Emil przepadają za jej zupą serowo-cebulową i sałatką wiosenną na bazie grillowanego kurczaka, makaronu i bazylii. Drugą jej pasją jest fotografia. Podczas wycieczek i spacerów dokumentuje życie rodzinne, z radością patrząc, jak rośnie synek - o rok starszy od rodzinnej firmy, też "oczka w głowie".

Akcja Duma Przedsiębiorcy
Przez ostatnie tygodnie prezentowaliśmy historie przedsiębiorców z naszego regionu. Mamy nadzieję, że ich przykład pokazał, że warto podjąć wyzwanie i że przy odrobinie wsparcia i dobrym przygotowaniu każdemu może się udać. Cykl jest elementem akcji Idea Banku, który postanowił udokumentować i wypromować działalność dziesiątek małych polskich firm, które mają ciekawy pomysł na biznes. Na wsparcie promocyjne może liczyć około 100 firm z całej Polski. Więcej informacji o akcji na stronie: http://www.ideabank.pl/duma-przedsiebiorcy

Partnerem akcji jest Idea Bank

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska