https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Duże zmiany w komunikacji miejskiej w Krakowie. Wiemy, które tramwaje pojadą częściej

Bartosz Dybała
Andrzej Banas / Gazeta Krakowska/ Dziennik Polski/ Polska Press
Tramwaje linii 50 i 52 nadal będą jeździć co 5 minut w godzinach szczytu. Co 7-8 minut będą jeździć z kolei te o numerach: 1, 3, 4/44, 8, 13, 18 i 20. Zmiany wejdą w życie od 8 stycznia.

Od 8 stycznia szykują się duże zmiany w komunikacji miejskiej. Tramwaje linii 50 i 52 nadal będą jeździć w godzinach szczytu co 5 minut. Co 7 i 8 minut pojadą te o numerach 1, 3, 4/44, 8, 13, 18 i 20. Co 15 minut tramwaje linii: 2, 5, 6, 9, 10, 11, 14, 16, 17, 21, 22 oraz 24. Pojawią się dwie nowe linie: 17 (Czerwone Maki - pętla przy ulicy Kamiennej) oraz 44 (Bronowice - kopiec Wandy).

Zmiany dotyczą również linii autobusowych. Zostanie utworzona nowa linia 114, która połączy osiedle Pod Fortem przez ul. Kobierzyńską, Aleje Trzech Wieszczów oraz Armii Krajowej z rejonem ulicy Chełmońskiego.

[

](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/ba/40/5a2a83bbe776d_z.pdf?1512735676 "<centre></centre>")

Poprawie ulegnie też oferta połączeń z Nowej Huty z innymi dużymi osiedlami. Wzmocnione zostaną również poza szczytem wszystkie linie kursujące przez Aleje Trzech Wieszczów.

Poniżej szczegółowe zmiany:

Autobusy w roku 2018:

- więcej połączeń w północnej części Krakowa
- nowa linia 114 i pełna obsługa os. Pod Fortem i Skotnik
- 172/572 wspólnie co 7,5 min
- więcej połączeń Nowego Prokocimia z Nową Hutą, os. Piastów i Prądnikiem Czerwonym (153, 163, 193, 123 i 413)
- nowa linia po ulicy Giedroycia – 149

Tramwaje w 2018 roku:

- wzrost liczby kursów o 10 proc.
- dwie nowe linie – 17 (Czerwone Maki – Kapelanka – Dietla – Rondo Grzegórzeckie – tunel – pętla przy Kamiennej); 44 – Bronowice – Dworzec Główny – Mogilska – Solidarności – kopiec Wandy
- likwidacja linii 7, 12 i 23 – zastąpią je częstsze kursy innych linii
- całą dobę tramwaje jeżdżą najrzadziej co 15 min
- co 5 minut linie: 50 i 52
- co 7-8 minut linie: 1, 3, 4/44, 8, 13, 18 i 20
- co 15 minut linie: 2, 5, 6, 9, 10, 11, 14, 16, 17, 21, 22 i 24

Autor: Bartosz Dybała

Komentarze 48

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stan
Mam pytanie czy w zikicie pracują same stare bezdzietne dziady.Po drodze na linii 3,9,13,jest szpital Dziecięcy .Gratuluje więc pomysłodawcy wycofania tramwajów niskopodłogowych z tych linii.Panie i Panowie aż przyjemnie popatrzeć jak od świtu matki i ojcowie męczą się aby wejść z wózkiem do tego złomu.Nic tylko pogratulować zmysłowości.Ale co tam chore dzieci i ich matki,oni i tak mają przechlapane,to po co im jeszcze zikit ma ulżyć , ja na waszym miejscu i idąc waszym tokiem nie rozumowanie sprowadził bym jeszcze jakiś gorszy złom i obsadził te linie.Wszak buduje się jeszcze jeden szpital,nic to lepiej porządnymi niskopodłogowymi tramwajami ,obsadzać linie do hipermarketów jak pomóc chorym dzieciom,i ich matką. Wstydzcie się.
572
Dlaczego cholewka , 572 jest skrócona trasa???
z
zikit fan
Bieżanów chyba najbardziej "zyskał" na optymalizacji - zabrano linię nr 23 (z niewiadomych przyczyn), 9 jeździ co 15 min zamiast dotychczasowych 10, tramwaj 13 dostał składy muzealne zamiast dotychczasowych bombardierów, a tramwaj nr 3 w wybranych godzinach dojeżdża tylko do dworca Płaszów. Brawo ZIKIT; od czasu absurdalnego remontu na Bieżanowskiej coraz bardziej nas rozpieszczacie. Trzeba przyznać, że coraz lepiej się dostać z tej części miasta. Zabudowa mieszkaniowa gęstnieje, powstał nowy park&ride, a połączeń coraz mniej. Wielkie brawa!
K
Kla
No dokładnie, jakby ludzie w Nowej Hucie nie potrzebowali dogodnego połączenia. Przecież ludzie tutaj też pracują, jeżdżą do szkół, na zakupy. No niestety nadal samochodem jest szybciej, nie trzeba czekać 15 minut na tramwaj, w tym czasie dojedzie się już do celu.
M
Marta
Zmiana godzin jazdy tramwaju nr 4 na co 15 minut to jakaś kpina. Polepszenie?? Czego?? a z Ruczaju tramwaje jeżdżą jak nakręcone, Huta znowu wykluczona!! Dramat
B
Bogdan
Likwidacja linii 23 to kompletny absurd. Przecież ten tramwaj jeździ pełen ludzi. Linia 11 nie jest wg mnie żadną alternatywą.
e
ewa
ZOSTAWCIE LINIĘ 2 TO JEDYNE BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE TRAMWAJOWE PROKOCIMIA Z RUCZAJEM!
e
ewa
proszę nie likwidować linii 23 to jedyne bezpośrednie połączenie tramwajowe Prokocimia z Ruczajem
k
kazek42
zlikwidowana w 2011r i mimo ciągłych interpolacji w ZIKiT-cie i mieszkańców Prądnika Białego nie udało się jej przywrócić na dawną trasę,gdzie była bardzo potrzebna.Niestety ZIKiT nas "olewa "w tej kwestii i robi po swojemu.
Z
Załamany
Zwracam się z uprzejmą prośbą do osób odpowiedzialnych za zmiany w nowym roku w komunikacji, zostawcie tramwaj nr 23.
Codziennie rano widzę jak mnóstwo osób jedzie tym tramwajem do pracy/uczelnii, a 3 i 13 nie zastąpią go wcale, bo dojeżdżają tylko do korony.
Dojazd z Bieżanowa do Kapelanki to będzie teraz DRAMAT !!!
L
Luck
lepiej skrytykować redakcję i zrypać całą gazetę, że kolega znaleźć nie może ;D
L
Luck
Słaby żart, przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać
G
Gość
a na Facebooku instytucji z(i)kitu wielki banner że to maksymalizacja wykorzystania taboru. propaganda jak za komuny.
L
Luck
jeżdżę czasami do Skawiny, przesiadam się na Makach i naprawdę komunikacja z tym miejscem woła o pomstę do nieba... Tzn. linia jest spoko, częstotliwość tramwajów też, ale może sprawdziłoby się to na Krowodrzej Górce a nie na Makach, gdzie codziennie przemieszcza się tam i z powrotem kilka tysięcy ludzi... Tramwajów jest za mało, są zawsze przepełnione.
p
pinokio
z pewnością linia 14 jeździ co 10minut... chyba nie w Krakowie
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska