Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwa wiadukty do rozbiórki na autostradzie A1. Beton nie przeszedł prób wytrzymałościowych

Bartłomiej Romanek
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nakazała rozbiórkę prawych jedni na dwóch wiaduktach na węźle „Częstochowa Jasna Góra”
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nakazała rozbiórkę prawych jedni na dwóch wiaduktach na węźle „Częstochowa Jasna Góra” ARC GDDKiA
Dwa wiadukty na autostradzie A1 muszą być rozebrane. Poważne problemy dotyczą budowy autostradowej obwodnicy Częstochowy. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad nakazała wykonawcy rozbiórkę dwóch wiaduktów nr 361 i 362. Dlaczego?

ZOBACZ ZDJĘCIA Z BUDOWY AUTOSTRADY A1

Kiedy zakończą się wszystkie prace związane z budową nowego odcinka autostrady A1 pomiędzy Pyrzowicami i Częstochową i obwodnicą miasta? Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad wierzy, że nowa trasa będzie w pełni przejezdna w 2019 roku, ale te plany mogą pokrzyżować kolejne problemy towarzyszące inwestycji.

Najnowszy problem to konieczność rozebrania dwóch wiaduktów nr 361 i 362, które miały powstać w ramach węzła „Częstochowa Jasna Góra”.

– W związku z negatywnymi wynikami badań laboratoryjnych konieczna będzie rozbiórka ustrojów nośnych (płyt) wiaduktów WD-362 i WD-361 na jezdni prawej. Pozostałe elementy wiaduktów spełniają stawiane im wymagania techniczne i nie będą rozbierane – informuje Dorota Marzyńska-Kotas z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

GDDKiA czeka na harmonogram prac związanych z rozbiórką i odbudową wiaduktów. W tej chwili trudno mówić o jakichkolwiek konkretnych terminach.

Zdjęcia lotnicze z budowy odcinka pomiędzy Rząsawą a Blachownią (18 czerwca 2018 roku)

Częstochowa: Problemy przy budowie odcinka F autostrady A1. ...

We wtorek usiłowaliśmy się skontaktować z wykonawcą inwestycji, Salini Polska. W centrali firmy skierowano nas z pytaniami do kierownika budowy, ale ten poinformował nas, że nie jest upoważniony do udzielania informacji i odesłał nas z zapytaniami do GDDKiA.

O problemach z wiaduktami informowaliśmy już w czerwcu. Wówczas to Wydział Technologii – Laboratorium Drogowe GDDKiA Oddział w Katowicach uzyskał negatywne wyniki badań laboratoryjnych wytrzymałości na ściskanie R28 próbek betonowych, pobranych podczas betonowania ustroju nośnego obiektów WD-362 oraz WD-361 na jezdni prawej.

CZYTAJ KONIECZNIE
PROBLEMY NA BUDOWIE AUTOSTRADY A1 POD CZĘSTOCHOWĄ

Wykonawca starał się przekonać GDDKiA, że wiadukty spełniają normy zgodne z podpisaną umowę, przedstawiając m.in. dokumenty z Politechniki Krakowskiej i Akademii Górniczo-Hutniczej. Jednak dyrekcja po przeanalizowaniu wszystkich analiz i ekspertyz oraz dokonaniu własnych pomiarów zdecydowała, że wiadukty trzeba będzie rozebrać i wybudować od nowa.

GDDKiA przekonuje, że kłopoty z wiaduktami nie wpłyną na termin oddania do użytku autostrady. Jej zdaniem rozebranie wiaduktów nie powinno wpłynąć na opóźnienie prac na odcinku „F”, który według planów ma zostać zakończony w trzecim kwartale 2019 roku.

Strażacy pod gruzami odnaleźli wrak samochodu, w którym znajdowały się ciała trzyosobowej rodziny: matki, ojca i 9-letniej dziewczynki.

Genua: 43 ofiary zawalonego wiaduktu. Trwają pogrzeby ofiar....

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Dwa wiadukty do rozbiórki na autostradzie A1. Beton nie przeszedł prób wytrzymałościowych - Dziennik Zachodni

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska