Drogowcy ruch skierują "pod prąd"
- Na odcinku 400 m wprowadzimy ruch jednym pasem w każdym kierunku. Jezdnia w kierunku Krakowa zostanie zamknięta, ruch zostanie skierowany jednym pasem „pod prąd” na jezdnię, która na co dzień prowadzi w kierunku Zakopanego. Ruch w kierunku Zakopanego będzie również poprowadzony jednym, prawym pasem. Taka organizacja ruchu potrwa do czwartkowego popołudnia (20 marca) - informuje Kacper Michna, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Musimy wprowadzić to ograniczenie, żeby na jezdni w kierunku Krakowa zamontować rusztowanie i deskowanie. Jest to konieczne do budowy płyty wiaduktu, który powstanie nad zakopianką - dodaje rzecznik.
Takie utrudnienia na myślenickim odcinku zakopianki będą się powtarzały. GDDKiA planuje wprowadzić podobne ograniczenia w kolejny poniedziałek, 24 marca.
- Również na cztery dni zwęzimy ruch do jednego pasa w każdym kierunku. Tym razem jednak zostanie zamknięta jezdnia w kierunku Myślenic, a cały ruch na DK7 będzie poprowadzony drugą jezdnią. Na tym etapie będziemy również ustawiać rusztowanie i montować deskowanie - zapowiada Kacper Michna.
Jeszcze wcześniej od czwartku 13 marca na dwa dni wprowadzony zostanie ruch wahadłowy na ul. Sobieskiego. Będzie sterowany ręcznie. Ma obowiązywać w czasie prac budowlanych (orientacyjnie w godz. 7.00-17.00). Wieczorem i nocą kierowcom będą udostępniane oba pasy ruchu. Podobne ograniczenie zostanie wprowadzone 17 marca i potrwa trzy dni - do 19 marca.
Budowa węzła drogowego w Myślenicach
Na zakopiance trwa budowa węzła Myślenice. Dzięki tej inwestycji zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna, która obecnie reguluje ruch na skrzyżowaniu zakopianki i ul. Sobieskiego w Myślenicach. Docelowo mają powstać dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na zakopiankę.
- Likwidacja świateł zdecydowanie poprawi płynność i bezpieczeństwo w tym miejscu. Ważnym dla pieszych punktem tej inwestycji będzie budowa nowej kładki w rejonie dawnego cmentarza żydowskiego. Dzięki temu będziemy mogli zlikwidować dotychczasowe przejście, a mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przekraczać zakopiankę - mówi rzecznik GDDKiA Oddział w Krakowie.
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. Z roku na rok zwiększa się na niej natężenie ruchu. W latach 2020-2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice poruszało się prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Inwestycja finansowana jest ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Wartość prac to prawie 56 mln zł. Nowy węzeł ma powstać do końca 2025 r.
