https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dwie firmy chcą zaprojektować i rozbudować drogę 94 na odcinku Modlnica – Giebułtów

Grzegorz Skowron
Dwie firmy chcą zaprojektować i rozbudować DK94 na odcinku Modlnica – Giebułtów - EUROVIA POLSKA SA i STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE Sp. z o. o. W otwartych 24 stycznia 2019 r. ofertach zaproponowały ceny: 39 883 999,68 zł EUROVIA oraz 35 490 199,95 zł STRABAG. Zadanie chcą wykonać w ciągu 28 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu budowy nie będą wliczane okresy zimowe, od 15 grudnia do 15 marca.

Jak informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, do wykonawcy należało będzie opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę niezbędnych do wykonania robót budowlanych objętych umową, sprawowanie nadzoru autorskiego w okresie wykonywania robót budowlanych i wykonanie robót budowlanych.

Na etapie prac projektowych do wykonawcy należeć będzie: opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) lub pozwolenia na budowę (PnB). Ta część zadania ma być wykonana w terminie 16 miesięcy od daty podpisania umowy.

Na etap budowy przewidziano 12 miesięcy od przekazania placu budowy, ale do czasu realizacji robót nie będzie wliczony okres zimowy, tj. od dnia 15 grudnia do 15 marca.
 
Przebudowa odcinka DK94 rozpocznie się od skrzyżowania w Giebułtowie, a zakończy na węźle Modlnica, gdzie DK94 skrzyżuje się z planowaną drogą ekspresową S52. Przebudowane na ronda dwupasowe będą także trzy skrzyżowania, co pozwoli na zwiększenie przepustowości odcinka DK94 na długości ok. 1,7 km, poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krk
Dajcie se siana z ta obwodnica ,i udroznijcie w koncu ruch na kierunku pn-pd!!
To conmacie w planach ma dotyczyc kierunku wsch-zachod a nie polnocnej, najbardziej zakoekowanej cz miasta
P
PBe
Z informacji z tego artykułu wynika, że:
"Przebudowane na ronda dwupasowe będą także trzy skrzyżowania, co pozwoli na zwiększenie przepustowości odcinka DK94 na długości ok. 1,7 km"
Czyli prawdopodobnie wszystkie sygnalizacje świetlne będą zlikwidowane.
L
Lokalny
Odcinek stoi w korku od momentu gdy postawiono światła przy Lewiatanie i Biedronce, Teraz według nowego projektu przy skręcie na Giebułtów będzie ronko. Czy Wy MYŚLICE że ruch będzie przez to bardziej płynny ???????
G
Gość
15 grudnia do 15 marca? Często w lutym jest wiosna a na początku grudnia zdarzały się najsilniejsze mrozy danej zimy (czasem... pod koniec listopada). Ja bym proponował: grudzień, styczeń, luty (całe miesiące), ale w razie ciepłej zimy możliwość wznowienia prac w lutym czy kontynuowania w grudniu. marzec w całości powinien być wyłączony z sezonu zimowego (to, że ubiegłoroczny marzec był zimowy, nie jest regułą - obecnie częściej zdarza się nietypowo ciepły).
P
PBe
@Huup
To jest droga krajowa, a nie lokalna ulica i z założenia służy przede wszystkim do tranzytu z autostrady w stronę Olkusz/Dąbrowy Górniczej, a nie do ruchu lokalnego. Poza tym ten odcinek najczęściej stoi w korku, dopiero za skrzyżowaniem do Giebułtowa robi się luźniej. To chyba lepiej, że te samochody będą w końcu jechać, a nie stać i wypuszczać bezproduktywnie spaliny.
H
Huop
a tyle się dookoła trąbi żeby ograniczać w Krakowie ruch i likwidować korki ..
g
gniewko_syn_ryba
Po co ???...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska