Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Długa historia dworca kolejowego w Oświęcimiu
Dworzec stanowił część ważnego węzła kolejowego. Linia Czechowice – Oświęcim – Trzebinia przebiegała przez teren ówczesnej Brzezinki.


W 1864 r. uruchomiono odcinek Oświęcim – Mysłowice, który stanowił część tzw. linii pruskiej prowadzącej przez Katowice do Wrocławia. Kolejne połączenie Oświęcim uzyskał w 1884 r., gdy wybudowano linię do Krakowa Podgórza.

Dworzec PKP w Oświęcimiu w latach PRL-u
W latach 1964–1965 oświęcimski dworzec został przebudowany wg projektu znanego architekta Karola Fojcika, autora m.in. projektów dworców w Katowicach i Zabrzu. Wyburzona została środkowa część, w miejscu której wybudowano przeszkloną halę. Boczne budynki zostały przebudowane.


W lewym od strony miasta na piętrze powstała poczekalnia dla pasażerów, a pod nią m.in. restauracja i bar oraz zakład fryzjerski. W drugiej części znalazła się poczta oraz biura stacyjne.


Kolejny rozdział w jego historii rozpoczął się w 2018 roku, gdy wyburzono budynek z lat 60. XX wieku i na jego miejscu rozpoczęto budowę nowego. Nowy budynek dworca został oddany do użytku w połowie 2020 roku.

W 2021 roku rozpoczęła się z kolei wielka modernizacja oświęcimskiej stacji. Wybudowano nowe zadaszone perony i podziemne przejścia do peronów.



Więcej zdjęć:
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Społem w Oświęcimiu ma 75 lat. Historia zapisana na archiwalnych zdjęciach. Galeria
- Most na Wiśle w ciągu obwodnicy Oświęcimia. To już końcowe metry! Zdjęcia
- Bezpłatne prozdrowotne programy profilaktyczne dla mieszkańców powiatu oświęcimskiego
- Tak kibice Re-Plast Unia Oświęcim fetowali awans swoich pupili do półfinału
- Duża i ważna inwestycja na Osiedlu nad Sołą w Kętach
- Wkrótce w Kętach ruszy budowa ostatniego odcinka obwodnicy centrum miasta
