Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Empik ma problemy z realizacją zamówień. Klienci są wściekli. "Na dwie książki czekałem dwa miesiące"

M.S.
Klienci skarżą się w Internecie na problemy z czasem realizacji zamówień w Empiku.
Klienci skarżą się w Internecie na problemy z czasem realizacji zamówień w Empiku. Lucyna Nenow
Poznaniacy skarżą się na długi czas realizacji zamówień Empiku. Sprawa ma charakter ogólnopolski. Internauci informują: „nie da się anulować zamówienia, aż nie przyjdzie paczka, tylko nie wiadomo, kiedy to nastąpi”. Już niedługo okres bożonarodzeniowy, a to oznacza zwiększoną ilość zamówień i możliwe, że jeszcze większą ilość sfrustrowanych klientów.

Długi czas wysyłki zamówień

Poznański klient Empiku zamówił książki za ponad 80 złotych. Przewidziany czas realizacji zamówienia minął, dlatego postanowił anulować jego realizację i wnioskować o zwrot środków. Tymczasem dostał informację, że „duża ilość zamówień” spowalnia proces wysyłki. Po dłuższej internetowej awanturze między klientem a siecią sklepów wysłano książki, a długie opóźnienie tym razem wytłumaczono „błędem magazynowym”. Na konto klienta wpłacono również rekompensatę w wysokości 50 zł, które może wykorzystać na dalsze zakupy.

Przez pandemię czytamy więcej?

od 16 lat

W Internecie o podobnych przypadkach informują inni klienci Empiku. Jeden z nich, zamówił dla osoby bliskiej prezent, ale „paczka miała być tydzień temu, a dostawa przekładana jest co chwilę”.

Kolejny klient w mediach społecznościowych potwierdza, że do takich sytuacji dochodzi: „Mam dokładnie taki sam problem. Zamówiłem dwie książki, nie ma tragedii, ale faktycznie brak kontaktu i wyjaśnień. Myślałem, że to tylko u mnie obsuwa. Nie wiedziałem, że to na większą skalę już poszło”.

Przeczytać też można o prawie dwumiesięcznym (!) opóźnieniu wysyłki dwóch książek. Co parę dni do zamawiającego miała dochodzić informacja o przesunięciu terminu dostarczenia – a w ostateczności rozłożenia zamówienia na dwie odrębne paczki.

Obecnie w wielu sklepach trwa „Black Week”, czyli tydzień obniżonych cen. Kulminacją tygodnia jest zawsze „Black Friday”, czyli „Czarny Piątek” – w USA tradycyjnie w tym czasie sklepy zmniejszają ceny swoich produktów, zapraszając kupujących. To może być jedna z przyczyn długiego czasu oczekiwania, ale na względzie należy mieć nadciągające święta bożonarodzeniowe. Wówczas zamówień jest jeszcze więcej, pytanie, czy sklepy są na to gotowe.

Pytania prasowe przesłaliśmy do biura prasowego sieci Empik, ale na chwilę obecną nie otrzymaliśmy informacji. W przypadku odpowiedzi, będziemy informować na bieżąco.

Aktualizacja: 24.11.2021 r., godz. 10.40:
Otrzymaliśmy informacje od zespołu prasowego sieci Empik. Do opóźnień zdaniem przedstawicieli dochodzi ze względu na sezon świąteczny, który pod względem robienia zakupów zaczyna się wcześniej, niż wskazuje na to data w kalendarzu:

Już od początku listopada notujemy wzmożone zainteresowanie naszymi promocjami i ofertami specjalnymi, dlatego tymczasowo wydłużyliśmy czas wysyłki części produktów z naszego sklepu online. W związku z tym, mogą się zdarzać również opóźnienia w realizacji złożonych już zamówień, o czym wówczas informujemy klientów na stronie oraz w komunikacji bezpośredniej. Nasz magazyn pracuje 24 godziny na dobę, robimy wszystko co w naszej mocy, aby wysyłać paczki jak najszybciej.

Na nasze pytanie o brak możliwości rezygnacji z opóźnionego zamówienia, zespół prasowy odpowiada, powołując się na regulamin: Zgodnie z regulaminem sklepu, anulacja zamówienia jest możliwa do momentu, w którym zmieni ono status na „skompletowane”.

Zapytaliśmy też, jak w takim razie sieć sklepowa jest przygotowana na nadciągający okres świątecznych zakupów. W odpowiedzi uzyskaliśmy garść informacji o rozwiązaniach, jakie wprowadzają sklepy, a są to:

  • zachęcanie klientów do planowania zakupów z wyprzedzeniem w ramach kampanii Wesołych przedŚwiąt,
  • szereg promocji, ofert specjalnych (również w ramach Black Week),
  • zachęcanie do zakupów w salonach Empik, które będą otwarte także w Wigilię: z możliwością rezerwacji produktu na internetowej stronie lub dedykowanej aplikacji,
  • bliżej świąt klienci mają być informowani o granicznej dacie zakupu na Empik.com/w aplikacji, gwarantującej dostawę przed Wigilią,
  • użytkownicy usług Empik Premium mogą skorzystać z funkcji Premium Pay&Go, czyli samodzielnego skanowania produktów i opłacenia zakupów w aplikacji, bez konieczności podejścia do kasy,
  • wprowadzono możliwość zamawiania wybranych produktów bez opakowania (do 5 produktów jednocześnie) m.in. z kategorii Książka, Muzyka, Zabawki, a także AGD czy Sport z opcją odbioru w salonie Empik, co ma skracać czas ich realizacji.

Zapytaliśmy też, dlaczego jeden z klientów dostał 50 zł na wykorzystanie w sklepie w ramach rekompensaty za długi czas oczekiwania i czy taka procedura dotyczyć też będzie innych klientów. Otrzymaliśmy odpowiedź: Podchodzimy do każdego przypadku indywidualnie, proponując klientowi najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie w danej sytuacji.

Promocje i rabaty na Black Friday to coś, na co wszyscy czekamy już od początku listopada. W tym roku Czarny Piątek, czyli nieoficjalne święto promocji i rabatów przypada na 26 listopada. Większość sklepów, w tym także spożywczych, na ten czas organizuje ogromne wyprzedaże, podczas których można złowić produkty w naprawdę atrakcyjnych cenach - w niektórych placówkach nawet do -80 procent! Sprawdźcie wyprzedaże, które na Black Friday i Black Week przygotowały najpopularniejsze sklepy spożywcze - Lidl, Biedronka, Auchan i Carrefour. Poniżej znajdziecie krótkie opisy, a w galerii przykłady przecenionych produktów. Miłych zakupów!

Black Friday 2021. Promocje, rabaty i wyprzedaże w najpopula...

Do dyspozycji mieszkańców jest lista kilkunastu miejsc. W większości punktów stacjonarnych obsługiwane są wyłącznie osoby wcześniej umówione telefonicznie. Informacje oraz termin wizyty można uzyskać pod numerem 616 463 344 (od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 20).  Przewiń w prawo, by zobaczyć konkretne lokalizacje -->

Bezpłatna pomoc prawna w Poznaniu. Gdzie i w jakiej sytuacji...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Empik ma problemy z realizacją zamówień. Klienci są wściekli. "Na dwie książki czekałem dwa miesiące" - Głos Wielkopolski

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska