https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Feler nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu? Na tym odcinku nie ma ani jednego miejsca na postój

Łukasz Bobek
Nowa zakopianka Rdzawka - Nowy Targ
Nowa zakopianka Rdzawka - Nowy Targ GDDKiA
Na nowej zakopiance nie będzie się gdzie bezpiecznie zatrzymać – alarmują kierowcy, którzy właśnie wracali z Zakopanego. - Skoro budują nową drogę, powinni pomyśleć o takich miejscach – dodają. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaznacza, że jest wystarczająca ilość takich miejsc. A poza tym na odcinku między Rdzawką a Nowym Targiem nie trzeba było takiego postoju projektować.

Budowa zakopianki - nowe zdjęcia

Powstająca od kilku lat nowa zakopianka ma przede wszystkim ułatwić dojazd do Zakopanego. Inwestycja podzielona została na dwa etapy. Jeden z nich – nowa droga z Lubnia do Skomielnej Białej – już został zakończony. Teraz dobiegają końca prace przy budowie kolejnego odcinka – z Rdzawki do Nowego Targu. Tutaj roboty powinny być zakończone w we wrześniu lub październiku 2024 roku.

Zdaniem jednak kierowców podróżujących ostatnio po zakopiance, inwestor zapomniał o bezpiecznych miejscach do zatrzymywania się.

- Jest takich miejsce zdecydowanie za mało jak na taki odcinek. Przecież tą trasą jeżdżą głównie rodziny z dziećmi. A wiadomo jak to z dziećmi bywa, czasem trzeba się dość nagle zatrzymać. Tymczasem nie ma gdzie. Pas awaryjny jest niebezpieczny na taki przystanek – mówi pan Krzysztof, kierowca z Kielc, który ostatnio wracał z wakacyjnego pobytu w górach i postanowił podzielić się swoją refleksją dot. drogi.

Jak się okazuje, na trasie z Myślenic do Nowego Targu przewidziano jedynie jedno miejsce odpoczynku kierowców. - Znajduje się ono na Zbójeckiej Górze w okolicach Rabki-Zdrój. Planujemy budowę dwóch kolejnych, w Lubniu i Krzeczowie – informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Jednak na odcinku między Rdzawką a Nowym Targiem nie będzie ani jednego takiego miejsca. To dystans ok. 16 kilometrów. Dlaczego w tym miejscu GDDKiA zrezygnowała z budowy MOP-ów?

- Na odcinku między Rdzawką a Nowym Targiem nie ma Miejsc Obsługi Podróżnych, na drogach innych niż trasy szybkiego ruchu (autostrady i ekspresówki) nie przewiduje się budowy takich miejsc – wyjaśnia Kacper Michna.

O ile droga z Lubnia do Skomielnej jest drogą ekspresową, a na odcinku z Rdzawki do Nowego Targu – drogą główną przyspieszoną. To także spowoduje ograniczenia prędkości. Na odcinku Lubień-Skomielna dopuszczona jest prędkość do 120 km/h, o tyle na drodze głównej przyspieszonej limit prędkości będzie do 100 km/h.

Co denerwuje i najbardziej irytuje wynajmujących pokoje w górach?

Oto najbardziej denerwujące zachowania ceprów podczas wyjazd...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska