https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Firma z Włoch wybuduje odcinek drogi ekspresowej S7 z Krakowa do węzła Widoma

Bartosz Dybała
We wtorek wybrano wykonawcę na budowę jednego z odcinków drogi ekspresowej S7. Najkorzystniejszą ofertę złożyła włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu, która za cenę 1 072 497 254,94 zł ma wykonać zadanie w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy, z gwarancją jakości na 10 lat.

Chodzi o odcinek o długości ok. 18,3 km, który wyznaczono z Krakowa do węzła Widoma.

Do ogłoszonego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przetargu na projekt i budowę złożyło oferty 11 firm. Wszystkie zaproponowały 10 lat gwarancji i realizację zamówienia w 34 miesiące. Najniższą cenę ponad 1 mld 22 mln 462 tys. zł zaproponowała włoska firma Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. z Parmy. Oferta ta po przebadaniu i złożeniu wyjaśnień przez wykonawcę została odrzucona. Inwestor uznał, iż „wykonawca nie wyjaśnił w sposób wyczerpujący i wiarygodny, że zaproponowana przez niego cena jest możliwa i rynkowa” oraz „nie wywiązał się ze spoczywającego na nim obowiązku wykazania, że cena nie jest rażąco niska".

Po dokonaniu wyboru zgodnie z prawem firmy mają 10 dni na ewentualne odwołania. Jeżeli nie będzie w tym okresie odwołań dokumenty zostaną przekazane do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Są pieniądze na północną obwodnicę Krakowa. Powstać ma do 2023 roku

Zakres planowanej inwestycji obejmuje:
• realizację drogi ekspresowej S-7 jako drogi dwujezdniowej z pasem dzielącym ziemnym oraz pasami awaryjnymi
• budowę węzłów drogowych łączących S-7 z istniejącym układem komunikacyjnym
• budowę obiektów inżynierskich w ciągu planowanej drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z nią (wraz z wykonaniem, w niezbędnym zakresie, korekty przebiegu tych dróg na odcinkach dojazdów do obiektów)
• budowę elementów odwodnienia drogi i obiektów towarzyszących
• budowę dróg dojazdowych
• budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu
• realizację rozwiązań wynikających z oceny oddziaływania na środowisko
• usunięci kolizji z istniejącymi obiektami budowlanymi
• przełożenie fragmentów cieków wodnych kolidujących z droga S-7
• budowę infrastruktury technicznej stanowiącej wyposażenie techniczne drogi
• budowę kanałów technologicznych i urządzeń infrastruktury technicznej

55,6 kilometrowy odcinek S7 granica województwa świętokrzyskiego – Kraków został podzielony na trzy części realizacyjne:
- I odcinek realizacyjny granica województwa świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła), długości ok. 23,3 km.
- II odcinek realizacyjny węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), długości ok. 14 km.
- III odcinek węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), długości ok. 18,3 km.

ZOBACZ KONIECZNIE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Art
Salini z jednej budowy wyrzucenie drugiej nie mogą dokończyć też są po terminie ponad rok odcinek S7 koło Chęcin w Świętokrzyskim. Brawo dalej wybierajcie tą firmę.
P
Pani
Moze w końcu cos drgnie po tyle dziesięciu latach
C
Civis polska?
Czy ta wloska firma Salini jest powiazana z firma Civis ? FIRMA TA ochranja dworce w Polsce i nie wyplaca najnizszej stawki na zleceniu 13,7 brutto.daje kary idace w tysiacach zlotych pozbawiajac ludzi zrodla utrzymanja.
b
boze daj rozum
głowa boli jak sie czyta takie komentarze...
s
s7
Prawda. Wystarczy spojrzeć na s7 od Jędrzejowa do Chęcin. Opóźnienie max
x
xxx
Znowu oni! Przecież mają roczne poślizgi na WSZYSTKICH inwestycjach w Polsce
M
Mietek
POpaprani pchali kasę w Warszawę, Gdańsk i Wrocław - teraz jest dobra zmiana dla krakusów.
D
Dziadek
Chodziłem do szkoły 18 lat ale chyba zbyt krótko, bo nic nie rozumie z tego artykułu!
100udent
Najtańsza oferta była niższa o 5% - to jest rażąco nisko?
KRK
Od węzła z POK (trzymamy kciuki i za tę drogę) na południe będą 3 pasy. Będzie OK. O nawierzchni betonowej nie słyszałem.
KRK
Małopolsko, powstań z kolan, niech się buduje!
A
Andrzej
Mamy 2018 rok, samochodów w Polsce coraz więcej, myślę, że inwestorzy powinni rozważyć kwestię trzech pasów w jedną stronę. Inna sprawa, to już na duży plus - to będzie betonówka. I to JEST rozwiązanie na obecne czasy - nie dość, że bardzo solidne nawet przy dużym natężeniu ruchu, odporność na mrozy czy upały itd.
L
Luck
korzystając z okazji spytam, czy wiadomo coś więcej na temat Północnej Obwodnicy Krakowa?
M
Marcin
To są jakieś zarty!!! Wszystkie drogi budowane przez tą firmę są opoznione... Nie jest to racjonalne podejście do sprawy
r
rumcajs
Znowu ktoś szpecąc ekranami krajobraz będzie kasę trzepał ?? Po co ekrany ?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska