Internet zdobył rynek mediów
Jak podają Wirtualne Media tytuł najbardziej opiniotwórczego medium ostatnich dziesięciu lat otrzymał Onet – medium internetowe. W poprzednim zestawieniu podsumowującym dekadę w TOP 15 nie znalazł się żaden portal internetowy.
- To pokazuje, jak wiele zmieniło się w ostatnich latach na polskim rynku medialnym. Jednocześnie warto zauważyć, że jeśli spojrzymy na udział poszczególnych typów mediów, które znalazły się w czołówce, to prym wiedzie prasa. Choć od lat eksperci wieszczą upadek mediów drukowanych, to tytuły prasowe niezmiennie cieszą się dużym zaufaniem nie tylko czytelników, ale także innych mediów – mówi dla Wirtualnych Mediów Monika Ezman, członkini zarządu, dyrektorka centrum zarządzania jakością i działu analiz w IMM, która od samego początku czuwa nad metodologią badania.
W latach 2014-2023 redakcja Onetu była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Podium zamyka „Rzeczpospolita”, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.
3,1 mln przekazów
Badanie dotyczące dekady 2014-2023 przeprowadzono na podstawie ponad 3,1 mln przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych (do 2018 roku badanie nie uwzględniało cytowań w portalach). Zakres czasowy analizy: 1 stycznia 2014 – 31 grudnia 2023 roku.
