FLESZ - Tak wygląda polski samochód elektryczny
Na P&R Podłęże Północ jest 120 miejsc dla samochodów. By możliwy był dojazd w ten rejon konieczne było wyznaczenie nowego przebiegu ul. Trawniki. Na drodze – długiej na 430 m, szerokiej na 6 m, zaopatrzonej w chodnik – trwają ostatnie prace związane z jej asfaltowaniem.
Otwarcie pierwszego podłęskiego park&ride oraz ul. Trawniki jest planowane w sierpniu. Z informacji niepołomickiego magistratu wynika, że nową infrastrukturę można by udostępnić kierowcom na dniach, ale by to uczynić trzeba zakończyć jeszcze procedury z Tauronem, dotyczące zasilania oświetlenia oraz przepompowni nowego obiektu.
- Wykonawca prac rozpocznie teraz budowę dwóch kolejnych P&R: Podłęże Południe (na 60 miejsc) oraz przy stacji kolejowej w Staniątkach (120 miejsc). Te parkingi mają być gotowe do końca tego roku. Natomiast zakończenie ostatniej części inwestycji: przebudowy ulic Kolejowej w Podłężu (tu trzeba uzyskać jeszcze pozwolenie na budowę – red.) oraz Staniąteckiej w Staniątkach potrwa prawdopodobnie do czerwca przyszłego roku – mówi Grzegorz Sendor, kierownik Referatu Inwestycji Drogowych Urzędu Miasta w Niepołomicach.
Niepołomicki komunikacyjny projekt o wartości 26,5 mln zł zakładający wykonanie nowej infrastruktury: w Niepołomicach, Podłężu, Staniątkach i Woli Batorskiej, rozpoczęto jesienią 2018 roku. Początkowo planowano, że cała inwestycja - obejmująca również liczne roboty drogowe, m.in. przebudowę 2,6 km ulic w Podłężu i Staniątkach – zakończy się do grudnia 2019 roku. Jednak w tym terminie gotowy był tylko P&R na 136 miejsc i dworzec autobusowy przy ul. Kolejowej w Niepołomicach (otwarto go w styczniu br.).
Już wtedy było wiadomo, że ogromne przedsięwzięcie (prowadzone z pomocą unijną) będzie mieć około roku opóźnienia. Potem okazało się, że „poślizg” jeszcze wzrośnie.
Inwestycja - kluczowa dla rozwoju transportu w gminie Niepołomice - jest obecnie mniej więcej na półmetku. Prócz nowej infrastruktury komunikacyjnej w mieście i P&R Podłęże Północ oraz części prac drogowych, wykonano również nieduży (34 miejsca postojowe) park&ride w rejonie szkoły, przy drodze wojewódzkiej 964 w Woli Batorskiej.
Otwarto go na przełomie kwietnia i maja br., ale mieszkańcy nacieszyli się parkingiem ledwie kilka dni. 4 maja nowiutki P&R został dosłownie staranowany przez samochód osobowy, który wypadł z jezdni. Zniszczenia były bardzo duże. Obiekt zamknięto.
- Liczymy, że P&R w Woli Batorskiej uda się wyremontować na wrzesień br. Wydawało się, że zrobione zostanie to dużo szybciej, jednak przeciągały się negocjacje z ubezpieczycielem (gmina dochodziła roszczeń odszkodowawczych od sprawcy wypadku, z obowiązkowej polisy OC od pojazdów mechanicznych – red.) dotyczące wartości szkód – powiedział nam Grzegorz Sendor.
