Gmina Oświęcim. Przystanek kolejowy we Włosienicy na trasie Oświęcim - Kraków przez Skawinę w remoncie [ZDJĘCIA]

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Zaniedbany przez lata przystanek kolejowy Włosienica (gm. Oświęcim) zmieni oblicze. PKP PLK rozpoczęły remont tego obiektu
Zaniedbany przez lata przystanek kolejowy Włosienica (gm. Oświęcim) zmieni oblicze. PKP PLK rozpoczęły remont tego obiektu Archiwum Nasze Miasto / Bogusław Kwiecień
Rozpoczął się remont przystanku kolejowego we Włosienicy (gm. Oświęcim) na trasie Oświęcim - Kraków przez Skawinę. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że dzięki przewidzianym pracom poprawi się komfort podróżnych korzystających z tego przystanku. Inwestycja będzie kosztować przeszło 1,6 mln zł i ma zakończyć się do listopada tego roku. A od zmiany rozkładu w grudniu jest szansa, że trasę powrócą pociągi pasażerskie w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. I oby tak się, stało, bo po co komu piękny przystanek, jak pociągi pasażerskie nadal nie jeździłyby.

Z przystanku we Włosienicy wygodnie do Krakowa i Oświęcimia

W lipcu ruszył remont peronu na przystanku kolejowym Włosienica (gm. Oświęcim) na trasie Oświęcim - Kraków przez Skawinę, którą obecnie nie jeżdżą pociągi pasażerskie.

- Ustawione zostały już ścianki nowego obiektu. Budowane jest nowe odwodnienie

- informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Obiekt zyska nową nawierzchnię i dojście dostosowane do jego poziomu. Przewidziano system ścieżek dotykowych dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.

- Na peronie będą nowe wiaty i ławki. Dobrą orientację zapewnią tablice informacji pasażerskiej i oznakowanie - wylicza Dorota Szalacha.

Jak dodaje, prace te mają przyczynić się do poprawy standardu obsługi pasażerów, zainteresowanych podróżami koleją między Krakowem a Oświęcimiem.

Kolejne zadanie PKP PLK na trasie Kraków - Oświęcim

Prace na przystanku Włosienica, to zadanie warte ponad 1,6 mln zł realizowane ze środków spółki PLK na trasie nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim. Roboty zaplanowano do końca listopada 2021 r.

- W zeszłym roku, PLK wzmocniły tor i podtorze na długości przystanku we Włosienicy, w ramach prac na szlaku Przeciszów – Dwory. W następnych latach przewiduje się kolejne roboty, które zapewnią lepsze dojazdy z Włosienicy

- dodaje Dorota Szalacha.

Nowe możliwości podróży na małopolskiej trasie

Na trasie Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim, PKP PLK realizują również większy projekt inwestycyjny za 250 mln zł, finansowany z budżetu państwa. Efektem prac na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie są min. oddane dla podróżnych w czerwcu br. dwa dodatkowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia. Ich znaczenie jest szczególnie istotne w połączeniach aglomeracyjnych.

Na trasie są także zmodernizowane stacje i przystanki, z których korzystają podróżni w Krakowie Bonarce i w Krakowie Sidzinie oraz w Skawinie. Niebawem pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów w Skawinie Zachodniej i w Podborach Skawińskich.

Tylko po co to, jak na tej trasie nie ma pociągów pasażerskich?

Jest szansa, że w grudniu tego roku na trasie z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę przywrócone zostaną połączenia pasażerskie w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Połączenie te zostały ujęte we wstępnym projekcie rozkładu jazdy przez Koleje Małopolskie.

- Czekamy na to z nadzieją - mówią m.in. w Brzeźnicy, w której dworzec kolejowy został wyremontowany już trzy lata temu.

FLESZ - Jak pozbyć się stresu w godzinę? Tę metodę stosowała NASA

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie