https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jak się jedzie na plac Centralny? W korku [INTERWENCJA]

Paulina Polak
Drugi pas do skrętu na plac Centralny w Nowej Hucie to marzenie  mieszkańców
Drugi pas do skrętu na plac Centralny w Nowej Hucie to marzenie mieszkańców Andrzej Banaś
Od 10 lat nasz Czytelnik walczy o usprawnienie komunikacji w rejonie placu Centralnego. - Mam kopie pism, które wysyłam do urzędu. Niestety, bez efektu, a jeździ się tędy bardzo niekomfortowo, momentami niebezpiecznie - ubolewa Albin Ksieniewicz. Nie jest w swych wysiłkach sam. Radni miasta, którzy mieszkają w Nowej Hucie, składają kolejne interpelacje i przypominają o problemie. Tym bardziej teraz, kiedy planowany jest remont w tym rejonie miasta.

- Plac Centralny jest przestarzałym rozwiązaniem, jeśli popatrzymy na ruch drogowy. Uważam, że oczekiwana przebudowa torowiska od ronda Mogilskiego do placu Centralnego mogłaby zostać połączona z jej drogową modernizacją - uważa radny Sławomir Pietrzyk.
Najpilniejszą potrzebą jest wykonanie dodatkowego pasa ruchu na odcinku od alei Solidarności do alei Andersa. - Samochody stoją w korku i kopcą. Brakuje tej drugiej nitki, bo inaczej kierowcy muszą jechać dwa razy naokoło i dwa razy stają na światłach - opisuje Albin Ksieniewicz. Na razie jednak modernizacji nie będzie. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu odpowiada, że jest ona niemożliwa, ponieważ aktualny projekt zakłada przebudowę torowiska, ale w ramach istniejącego układu drogowego.

- Dobudowa drogi wiązałaby się z utratą dofinansowania, które przewiduje wsparcie dla transportu zbiorowego, a nie indywidualnego - podkreśla Piotr Hamarnik z ZIKiT. Przypomina również, że wybudowanie dodatkowego pasa ruchu w tym miejscu, jeśli byłoby możliwe, wiązałoby się z likwidacją istniejącego tu zieleńca.

- W naszej ocenie straty w przestrzeni publicznej przewyższyłyby ewentualne korzyści z modernizacji drogi - stwierdza Piotr Hamarnik.

Euro 2012 w Krakowie: zdjęcia, wideo, informacje! [SERWIS SPECJALNY]

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
MW
Nie chcemy Reagana na Placu Centralnym
M
MW
Nie, nie i jeszcze raz nie dla tego pomysłu. Ruch samochodowy trzeba wpuscić pod Plac Centralny, a sam plac przekształcić w trakt pieszo-rowerowy z dopuszczeniem na górze jedynie komunikacji publicznej. Plac Centralny odzyskany dla mieszkańców i stanowiący jedną połączoną przestrzeń publiczna z Aleją Róż z jednej strony a Łąkami Nowohuckimi z drugiej.
N
Nowohucianin
Szanowna Pani Redaktor, ma Pani rację. Zmiany na Placu Centralnym im. R.Reagana się należą.
Proszę zapamiętać i pisać pełną nazwę. Dziękuję i pozdrawiam!!!
r
romulus
Panie Bełkot sam pan sobie pojedz najlepiej do KIRGISTANU bo moze tam Pański bełkot zrozumieją
J
Ja
Nie stać Pana, Panie Bełkot, na kulturalne wypowiedzi, nie zabieraj głosu.
E
Elo
Nie wiem czy Pan wie, ale krajami bardziej luksusowymi są Kuwej czy Szwecja a nie Sudan, Etiopia i Bangladesz. Z tego co mi wiadomo to Bangladesz otwiera czołówkę najbiedniejszych państw świata.

z poważaniem,
Twój Elo
B
Bełkot
Huta i nie tylko Huta głosowała na pana Majchrowskiego bo jest to świetny prezydent miasta . Jaką masę rzeczy zrobił dla miasta ile węzłów komunikacyjnych powstało w czasie jego kadencji. Jest tylko jedno ALE ! Polska nie jest krajem bogatym jak Kuwejt,Szwecja czy Niemcy i w polsce wszystko opiera się o pieniądze. Każdy chciałby żeby było zrobione szybko,wszystko i jeszcze na wczoraj .Nie ma większych kwękających jak Polacy-paskudny naród. Japńczyk kataklizm przyjmuje ze spokojem a Polak za złamanie paznokcia pół władzy by wieszał .Te niedogodzone kmiotki jak wam coś nie pasuje to wyjedżcie wy w cholerę do Sudanu,Etiopii,czy Bangladeszu tam znajdziecie dobrobyt.I dzięki malarii czy innego ustrojstwa niech was szlag tam trafi !
l
lc
Huta głosowała na Majchrowskiego, to sie odwdzięczył złomami jeżdzącymi po torach
G
Gość
tramwaje ktore jada do Huty sa w duzo lepszej kondycji niz te ktore jada na Kurdwanow , do Biezanowa Prokocimia , czy przemykaja sie po Basztowej-oprocz dziwnego zapachu --duzo gorszego niz wielbladzi - spotkac tam mozna wieczorem zastepy podejrzanych typow ktorzy nie gwarantuja szczesliwego powrotu do domu. w Hucie przynajmniej wiesz , ze spokojnie dojdziesz do celu i nikt cie nie zaczepi ,a tam niestety nie.
poza tym nie pisze sie ''na Hute '' tylko ''do Huty '' i nie '' ba boki '' tylko '' na boki'' kmiotku
G
Gość
tramwaje ktore jada do Huty sa w duzo lepszej kondycji niz te ktore jada na Kurdwanow , do Biezanowa Prokocimia , czy przemykaja sie po Basztowej-oprocz dziwnego zapachu --duzo gorszego niz wielbladzi - spotkac tam mozna wieczorem zastepy podejrzanych typow ktorzy nie gwarantuja szczesliwego powrotu do domu. w Hucie przynajmniej wiesz , ze spokojnie dojdziesz do celu i nikt cie nie zaczepi ,a tam niestety nie.
poza tym nie pisze sie ''na Hute '' tylko ''do Huty '' i nie '' ba boki '' tylko '' na boki'' kmiotku
T
Tadzio
Jeśli coś nie kwalifikuje się do dotacji unijnych to jest finansowane z własnych środków. A ktoś mądry wysławia się że zabiorą wszystko. Czy aby napewno? Półśrodki to nie najlepsze rozwiązanie. A wtym przypadku złe. Projektu ponoć jeszcze nie ma.
E
Elo
Fajne są te tramwaje, bo jeżdzą ba boki i do przodu jednocześnie :-) i wali tam trochę wielbłądem po całym dniu upałów :-) uwielbiam tramwaje jadące na Hutę!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska