- Prezydent Aleksander Miszalski robi wszystko, aby droga S7 na trasie Kraków - Myślenice jednak omijała południowy węzeł i to bardzo szerokim łukiem - przyznaje wiceprezydent Krakowa Stanisław Kracik.
Władze Krakowa przeciwne budowie trasy S7 obok obecnej zakopianki
O stanowisku miasta w sprawie S7 Kraków - Myślenice wiceprezydent Stanisław Kracik poinformował na niedawnej sesji Rady Miasta Krakowa. Przypomniał, że planowana jest też linia kolejowa Kraków - Myślenice, która miałaby przebiegać w południowej części Krakowa.
- Wydaje się, że już wystarczy. Dochodzimy tam do granicy cierpliwości mieszkańców i raczej nie byłby za tym, aby tę granicę próbować forsować - zaznacza wiceprezydent Stanisław Kracik.
Przyznaje, że są prowadzone rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad dotyczące bardzo szerokiego obejścia trasy S7. - Nawet za węzłem Targowisko - podkreśla wiceprezydent Stanisław Kracik.
Przypomnijmy, że węzeł Targowisko znajduje się w rejonie Kłaja na obecnej autostradzie A4 Kraków - Rzeszów, a więc jest to węzeł już za Niepołomicami.
- Warunkiem wstępnym do rozmów z nową dyrekcją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest to, że nie ma mowy, żeby wzdłuż obecnej zakopianki budować trasę S7. To byłoby nierozsądne. Jeżeli ma powstać jakakolwiek S7, to jej walorem dodatkowym musi być to, aby mogła się otwierać na inne tereny, uzbrajać je inwestycyjnie, sprawiać, że zwiększy się ich atrakcyjność, aby to wpływało na rozwój gospodarczy Małopolski. Budowa drogi, jedna koło drugiej, poza kłopotem i bałaganem nic by nie dała - zaznacza wiceprezydent Stanisław Kracik.
Zaproponują przebieg trasy S7 Kraków - Myślenice
Przypomnijmy, że w styczniu 2022 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprezentowała Studium korytarzowe dla drogi ekspresowej Kraków – Myślenice, w którym zawarto 6 proponowanych szerokich korytarzy dla przebiegu drogi. Wszystkie zostały mocno oprotestowane. GDDKiA zaproponowała więc zainteresowanym samorządom przygotowanie własnej propozycji, tzw. korytarza społecznego. To też nie przyniosło skutku.
Obecnie trasa S7 między Krakowem a Myślenicami nadal jest na etapie planowania. GDDKiA w przetargu wybrała wykonawcę, który opracuje Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla nowej zakopianki.
Zaproponowane w STEŚ warianty mają prezentować już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji. Pierwszych, wstępnych propozycji przebiegu S7 między Krakowem a Myślenicami możemy się spodziewać najwcześniej w 2025 roku.
Obecna zakopianka coraz bardziej się korkuje
Aktualnie odcinek drogi krajowej nr 7 między Krakowem a Myślenicami jest odcinkiem dwujezdniowym klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Występują na nim nienormatywne łuki, kolizyjne skrzyżowania, przejścia dla pieszych, a także pojedyncze zjazdy. Droga ta obsługuje zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny.
- Przeprowadzone prognozy ruchu przewidują dynamiczny wzrost natężenia ruchu w najbliższych latach. Sami też obserwujemy przyrost liczby samochodów na tym odcinku każdego roku. Jest on widoczny szczególnie w sezonie urlopowym i świątecznym - przekonują w GDDKiA. Uważają tam, że budowa nowej zakopianki z Krakowa do Myślenic jest więc koniecznością.
Remont ulicy Kościuszki
