https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jeden z największych murali w Polsce zdobi magazyn Tymbarku. W jego powstanie zaangażowano 11 artystów

Alicja Fałek
Ogromny mural zdobi nowy magazyn firmy Tymbark
Ogromny mural zdobi nowy magazyn firmy Tymbark Biuro prasowe Maspex
Zajmuje aż 3150 m2 powierzchni, a jego malowanie zajęło 11 artystom 60 dni. Mowa o muralu, który zdobi ściany nowo wybudowanego magazynu logistycznego przy zakładzie Tymbark w Tymbarku. Nie zabrakło tradycyjnego hasła „Kochaj życie”.

Maspex zainwestował miliardy w Tymbarku


Grupa Maspex, właściciel marki Tymbark, w drugiej połowie 2023 roku rozpoczął wartą około 1,1 mld zł inwestycję w Tymbarku. Postawił centrum logistyczno-magazynowe, które jest dopełnienie pewnej logicznej sekwencji inwestycyjnej ostatnich kilku lat.

- Po rozbudowie tłoczni, zainstalowaniu kilku nowych linii rozlewniczych i rozpoczęciu budowy hali produkcyjnej, nadszedł czas na ostatni element ciągu zakładowego, czyli magazyn – wyjaśniał wówczas Dariusz Czech, dyrektor generalny Zakładów Beverages.



Magazyn logistyczny już jest gotowy. Grupa Maspex zobowiązała się także do budowy nowego parkingu z ciągiem pieszo-rowerowym, który wpisze się w projektowaną inwestycję kolejową Piekiełko-Podłęże. Parking na 70 miejsc postojowych położony będzie w bezpośredniej bliskości planowanego nowego przystanku, a docelowo ma służyć jako park and ride dla nowej linii kolejowej.

Mural Tymbarku nawiązuje do tradycji


Magazyn logistyczny, który powstał przy zakładzie Tymbark, wyróżnia się wśród tego typu obiektów. To za sprawą muralu, jaki ozdobił ściany budynku. Nawiązuje on do tradycji marki Tymbark i przedstawia najważniejsze symbole z nią związane: jabłka, jabłonie i sady. Obraz dopełnia tymbarska fara, rynek, szkoła i siedziba gminy. Nie mogło zabraknąć bociana, który od 1998 roku zamieszkuje teren zakładu Tymbark, gdzie zbudował swoje gniazdo.


Mural przykuwa uwagę swoim rozmiarem. Idealnie wkomponowuje się w lokalny krajobraz i łączy z widokiem masywu Łopienia należącym do Beskidu Wyspowego.


– Mamy nadzieję, że mural będzie pozytywnym symbolem marki Tymbark oraz zakładu i wzbogaci przestrzeń o dodatkowy element podkreślający jego historię, lokalność i związek z naturą – mówi Włodzimierz Zieliński, Dyrektor Zakładu Tymbark.



Za projekt obrazu odpowiada Dawid Celek, a realizacji podjęła się agencja Wallart, specjalizująca się w wielkoformatowych muralach artystycznych. Prace nad kompozycją trwały dwa miesiące, a zaangażowanych w nie było 11 artystów.

- Mural na żywo robi ogromne wrażenie. Imponuje jego rozmiar. Słowa uznania za umieszczenie charakterystycznych dla Tymbarku obiektów - ocenia Czesław Szynalik, notariusz i pomysłodawca akcji "Odkryj Beskid Wyspowy”. - Idealnie wkomponowany został w otoczenie, które dzięki niemu zyskało na kolorycie.

Polecane

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska