Roboty na zakopiance prowadzone są od kilku tygodni. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad buduje tam podwójne rondo, które docelowo ma ułatwić poruszanie się w tej części miasta – zwłaszcza dla kierowców, którzy próbują wjechać z dróg podporządkowanych na drogę krajową.
Jednak dopiero teraz – gdy rozpoczęły się wakacje i mamy większy ruch samochodowy – widać jaki jest tam problem. Korkuje się zwłaszcza droga z Poronina w kierunku Zakopanego. Problem mają wyjeżdżający od strony Olczy na główną drogę, kolejne kłopoty są na skręcie na stację benzynową.
- Tu panie nie da się normalnie jeździć. Jest jeden wielki korek, zwłaszcza od strony Poronina, gdy ktoś próbuje dojechać do Zakopanego. Bieda jest nie tylko przejechać, ale i przejść. Gubią się piesi i zmotoryzowani – mówi nam właściciel ośrodka wypoczynkowego na Ustupie, w sąsiedztwie stacji benzynowej.
Organizacja ruchu została tak stworzono, że jadąc od centrum Zakopanego drogą krajową, lub od Olczy nie da się dojechać na ulicę Ustup. Drogowskazy kierują nas w kierunku Poronina, gdzie dopiero możemy skręcić na Ustup. De facto więc, żeby wjechać w Zakopanem na ulicę w granicach miasta, trzeba jechać do sąsiedniej miejscowości.
- To koszmar. Mam zrobionych wiele rezerwacji gości zza granicy. I oni mają największy problem tutaj. Nawigacja ich prowadzi inaczej, objazdy są zrobione inaczej. Przyjeżdżają do mnie i narzekają, że ciężko znaleźć nasz ośrodek. Koszmar jakiś – żali się mężczyzna. Wielu pieszych błądzi próbując dojść na Ustup i idą wprost przez plac budowy.
Miejscowi zaczęli wykorzystywać przejazd przez stację benzynową na Ustup. Turyści jednak przyjeżdżający do miasta nie wiedzą o tej możliwości.
W ramach inwestycji powstaje podwójne rondo. Pierwsze, jadąc od strony Nowego Targu, budowane jest na skrzyżowaniu DK47 (ul. Kasprowicza) z ul. Wojdyły. GDDKiA zapowiada, że będzie to rondo turbinowe, co ma pozwolić na płynny przejazd w trzech kierunkach - do centrum Zakopanego, do Poronina i na Olczę. Na rondzie będą też dwa zjazdy indywidualne, pozwalające na włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych posesji.
Drugie rondo powstaje 50 metrów dalej, na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup. Dzięki jego budowie poprawi się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą.
W ramach inwestycji powstaną także dwa przejścia dla pieszych – na ul. Kasprowicza przed każdym z rond. Trzecie będzie zlokalizowane w miejscu dotychczasowego na ul. Ustup. Po północnej stronie DK47 powstanie chodnik. GDDKiA przebuduje infrastrukturę techniczną i zatoki autobusowe, zbudujemy też nowe oświetlenie i odwodnienie.
Koszt prac to ponad 10 mln zł. Planowany termin zakończenia prac przy budowie podwójnego ronda został ustalony na kwiecień 2025 r.
Absurd w Zakopanem. Pomnik Kurierów Tatrzańskich otwarty, al...
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
