https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jest szansa na trasę łagiewnicką i nową linię tramwajową

Dawid Serafin
Trasa łagiewnicka ma być częścią trzeciej obwodnicy
Trasa łagiewnicka ma być częścią trzeciej obwodnicy infografika Grażyna Gajewska
Urzędnicy chcą, aby część trzeciej obwodnicy powstała do 2018 roku. Wczoraj prezydent Jacek Majchrowski podpisał porozumienie w tej sprawie.

Władze Krakowa podpisały porozumienie z firmą Polskie Inwestycje Rozwojowe. Dotyczy ono współpracy przy budowie trasy łagiewnickiej. Zakłada powołanie spółki, która będzie odpowiedzialna za inwestycję.

- Zależy nam na jak najszybszej realizacji tego zadania. Trasa łagiewnicka, a szczególnie towarzysząca jej prawie dwukilometrowa linia tramwajowa od ul. Witosa do Zakopiańskiej, ma duże znaczenie dla komunikacji w mieście - wyjaśnia prezydent Jacek Majchrowski.

Koszt całego przedsięwzięcia szacuje się na 800 mln zł. Miejscy urzędnicy liczą, że połowę tej kwoty pokryją Polskie Inwestycje. Ostateczny podział kosztów nie jest jednak jeszcze znany.

Budowa ruszy w połowie przyszłego roku, jeśli wszystko potoczy się zgodnie z planem. Miasto ma już kilka ważnych dokumentów potrzebnych do rozpoczęcia inwestycji, m.in. decyzję środowiskową. Urzędnicy zakładają, że nową trasą będzie można przejechać w 2018 roku.

Na drodze do szybkiej realizacji projektu mogą stanąć jednak... Polskie Inwestycje. Spółka, powołana przez rząd do finansowania ważnych projektów, niczego jeszcze nie zrealizowała. Niepochlebnie na jej temat wypowiadał się w podsłuchanej rozmowie były minister spraw wewnętrznych Bartłomiej Sienkiewicz. Jego zdaniem, Polskie Inwestycje to "ch..., du... i kamieni kupa".

Nowa droga ma przebiegać od ulicy Grota-Roweckiego do skrzyżowania Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W jej ciągu będzie m.in. tunel w rejonie sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach i Centrum Jana Pawła II. W ramach nowej trasy planowana jest również budowa linii tramwajowej, która pobiegnie od pętli w Kurdwanowie na osiedle Ruczaj.

Prawybory samorządowe "Gazety Krakowskiej". Wybierz prezydentów, burmistrzów i wójtów. Najpopularniejsze miasta: Kraków | Tarnów | Nowy Sącz | Chrzanów | Brzesko | Zakopane

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtube'ie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mater
Jak by zrobili połączenie Witosa z zakopiańską było by duże ułatwienie dla ludzi i pielgrzymów
z
z krk
w warszawie sie buduje i to naprawde duzo, w gdansku sie buduje i to naprawde duzo, ok pierwsze to stolica, drugie to premier rzadu, a w krakowie sprawa wyglada tak: jest szansa, moze powstanie, jak beda igrzyska to powstanie droga, w ciagu najblizszych miesiecy rozpocznie sie budowe, krakowska inwestycja zostala wpisana na liste rezerwowa!!! odnosze wrazenie ze ktos robi mieszkancow krakowa w ... Ktos musi podlozyc w Warszawie papier do podpisu razem z papierami warszawskimi i gdanskimi. Jedynie co mamy napewno i nie musi być szansy na to w kraku to wielki krakowski SMOG!
g
grzegoz48
w warszawie sie buduje i to naprawde duzo, w gdansku sie buduje i to naprawde duzo, ok pierwsze to stolica, drugie to premier rzadu, a w krakowie sprawa wyglada tak: jest szansa, moze powstanie, jak beda igrzyska to powstanie droga, w ciagu najblizszych miesiecy rozpocznie sie budowe, krakowska inwestycja zostala wpisana na liste rezerwowa!!! odnosze wrazenie ze ktos robi mieszkancow krakowa w ... Ktos musi podlozyc w Warszawie papier do podpisu razem z papierami warszawskimi i gdanskimi. Jedynie co mamy napewno w kraku to wielki krakowski SMOG
j
jag
trzeba wykonać IV obwodnicę, której częścią jest autostrada A4 i droga krajowa S7. Do pilnego remontu jest wiele tras o znaczeniu nie tylko lokalnym (Królewska, Kocmyrzowska, Ptaszyckiego, Igołomska, Klasztorna, Solidarności, Al.Pokoju i.t.d). Konieczny jest remont torowiska wokoło Plant wraz z wykonaniem jednokierunkowości. Są pilniejsze linie tramwajowe do wykonania, choć połączenie Kurdwanowa z Łagiewnikami przy zakończeniu "kładki" płaszowskiej może i powinno być z**ążkiem krakowskiej dużej obwodnicy tramwajowej, która jest niezbędna dla sprawnego systemu komunikacji miejskiej w naszym mieście.
a
aobgoabgoa
Miasto chce zbudowac droge. W tym celu musi pozyskac srodki, wszak swoich nie ma albo sa ale na co innego. Wiec potrzebna jest druga spolka "Inwestycje Polskie" ktora tak naprawde nie wiadomo czym sie zajmuje ale wiadomo ze ma duzo przyznanych srodkow. Miasto i IP razem powolaja trzecia spolke, ktora bedzie odpowiedzialna za budowe drogi. Dopiero ta spolka bedzie oglaszac przetargi, bedzie glowny wykonawca i podwykonawcy. Strasznie to skomplikowane, po co ta spolka, po co w takim razie mamy ZIKiT w Krakowie?
s
spec
- Zależy nam na jak najszybszej realizacji tego zadania. Trasa łagiewnicka, a szczególnie towarzysząca jej prawie dwukilometrowa linia tramwajowa od ul. Witosa do Zakopiańskiej, ma duże znaczenie dla komunikacji w mieście - wyjaśnia prezydent Jacek Majchrowski
Jakże odkrywcze , wręcz genialne wyjaśnienie ... czego ? co ? to chyba on sam wie najlepiej. Obudził się nasz misiaczek ze snu głębokiego , skończyły się niestety igrzyska , teraz szukamy frajerów , którzy uwierzą w kolejne fantasmagorie naszego GURU . Te trasy można odmieniać przez przypadki i sypać miliardami najlepiej w EURO , Balicka , Łagiewnicka , Pychowicka , Zwierzyniecka zobaczycie je tak samo jak Trasę Majchrowską - wiedzie znikąd do donikąd .. , jak zawsze u pana Jacka (k..a) profesora
g
gniewko_syn_ryba
"Nie uwierzę w żadne obietnice żadnych inwestycji, dopóki nie zobaczę spychów i koparek rozpoczynających pracę."
K
KU*WA
Trzeba byc ciemnym zeby zrozumiec ze w tym artykule jest mowa o Trasie Lagiewnickiej a nie 29 listopada...
m
marek popiela
no tak, trzeba zabudzetowac 800 milionow na taka krotka trase aby Machlojski i jego spolka zlodzieji z UM miala z czego ukrasc. Ta sama trase mozna by zbudowac za 50 milionow pod warunkiem ze bylaby to trasa trolejbusowa bo takie linie sa ekologiczne i EKONOMICZNE, nie jak te kretynskie tramwaje.
K
Kulka
Jeżeli ta inwestycja ma kosztować tak duże pieniądze to wobec tego co z tak potrzebną i obiecaną budową linii tramwajowej do Górki Narodowej wraz z dworcem autobusowym, parkingiem park&ride oraz modernizacją Al. 29 Listopada do granic miasta??
Czy i tym razem pozostanie w sferze obietnic?
Co na to powiedzą wyborcy północnych dzielnic Krakowa oraz mieszkańcy sąsiadujących gmin .
N
Niedowiarek
A ja uwierzę wtedy, gdy pojadą pierwsze samochody i przez rok nie będzie konieczności poprawek.
o
oszukany wyborca PO
a PO wyborach - znikają.
.
ileż my to mamy szans i możliwości w tych dniach... gdyby tak wybory były co pół roku, to cywilizowany świat już dawno musiał by nas gonić
R
Rafał
Jak zwykle wyjdzie z tego ch. du. i kamieni kupa.
Nie uwierzę w żadne obietnice żadnych inwestycji, dopóki nie zobaczę spychów i koparek rozpoczynających pracę. Za stary jestem na te wasze przedwyborcze bajeczki.
R
Rafał
Jak zwykle wyjdzie z tego ch. du. i kamieni kupa.
Nie uwierzę w żadne obietnice żadnych inwestycji, dopóki nie zobaczę spychów i koparek rozpoczynających pracę. Za stary jestem na te wasze przedwyborcze bajeczki.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska