Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klienci krakowskiego magistratu ocenili obsługę w urzędzie. Na co najbardziej narzekają?

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Badanie koncentrowało się na poznaniu opinii klientów na temat jakości obsługi UMK, oceny jakości obsługi w poszczególnych komórkach organizacyjnych, analizy preferencji użytkowników strony internetowej i jej oceny.
Badanie koncentrowało się na poznaniu opinii klientów na temat jakości obsługi UMK, oceny jakości obsługi w poszczególnych komórkach organizacyjnych, analizy preferencji użytkowników strony internetowej i jej oceny. Anna Kaczmarz
Brak odpowiedniej liczby miejsc parkingowych, zbyt długi okres oczekiwania na załatwienie sprawy oraz zbyt mało udogodnień dla osób z niepełnosprawnością - to największe mankamenty, które wskazali w "Badaniu satysfakcji klienta" osoby korzystające z obsługi w UMK. Urząd Miasta Krakowa po raz siedemnasty przeprowadził Badanie satysfakcji klienta. Badanie zostało zrealizowane w październiku i listopadzie 2023 roku. Łącznie wzięło w nim udział 650 respondentów.

Wysoki poziom satysfakcji

W tej edycji badania pracę Urzędu Miasta Krakowa mieszkańcy ocenili na 4,53 (w skali ocen od 1 do 5) – jest to najwyższy wynik od początku pomiarów realizowanych w UMK przez firmę LBS od roku 2010. Oznacza to, że klienci deklarują wysoki poziom satysfakcji z jakości obsługi, a Urząd Miasta Krakowa sprostał wyzwaniom, związanym z organizacją obsługi klienta.

Badanie koncentrowało się na poznaniu opinii klientów na temat jakości obsługi UMK, oceny jakości obsługi w poszczególnych komórkach organizacyjnych, analizy preferencji użytkowników strony internetowej i jej oceny.

Wywiady zostały przeprowadzone w 14 wydziałach Urzędu Miasta Krakowa i 24 punktach.

Wśród mocnych stron obsługi klienta UMK najczęściej wymieniano cechy interpersonalne, a także profesjonalizm pracowników urzędu, szybkość obsługi (podczas jednej wizyty), uczynność i pomocność, sposób udzielania informacji, brak kolejek i krótki czas oczekiwania na obsługę, system „numerkowy”, terminowość, zaangażowanie pracowników, a także możliwość umawiania wizyt w UMK na konkretną godzinę, dobrą organizację i komunikatywność pracowników. Z kolei obszarem, który wymaga wdrożenia zmian, jest brak odpowiedniej liczby miejsc parkingowych przy wydziałach UMK.

Co trzeba usprawnić?

Okres oczekiwania na załatwienie sprawy oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością to także obszary wymagające usprawnienia, chociaż w przypadku tych kategorii średnia przekracza umiarkowanie pozytywną kategorię oceny („4”).

W tegorocznym badaniu, podobnie jak w roku poprzednim odnotowano wzrost korzystania z elektronicznych kanałów obsługi UMK. Wysokie oceny zebrała usługa powiadomień przesyłanych przez sms. 77 proc. ankietowanych klientów UMK pozytywnie ocenia możliwość załatwienia spraw przez internet.

Ze stron www.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl korzysta 55 proc. klientów urzędu, co jest wynikiem zbliżonym do poprzedniego pomiaru.

Bolt nagra pasażerów

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska