Decyzja środowiskowa została wydana 16 marca. Na odwołania jest 14 dni. Jeżeli ich nie będzie, ZIKiT może rozpocząć przygotowania do wyłonienia wykonawcy na tzw. program funkcjonalno-użytkowy. A ten będzie podstawą do przetargu i wyłonienia wykonawcy inwestycji, realizowanej na zasadzie „zaprojektuj i wybuduj”.
- Wszystko teraz zależy od tego czy będą odwołania. Liczę na to, że ich nie będzie. W przypadku tej inwestycji spełniliśmy wiele oczekiwań mieszkańców - zaznacza Krzysztof Migdał.
Jeżeli w tym roku zostałby wyłoniony wykonawca, projekt mógłby powstać do połowy przyszłego roku, aby w drugiej połowie 2017 można było rozpocząć budowę. Na wykonanie nowej linii potrzeba około dwóch lat, można byłoby więc z niej korzystać w 2019 roku.
W ramach tramwaju do Górki Narodowej ma powstać torowisko o długości 4,54 km oraz jezdnia - 4,97 km.
Jak wygląda przebieg planowanej trasy?
Odcinek I: od istniejącej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych w rejonie ul. Bociana - ok. 3 km linii tramwajowej wraz z przebudową zlokalizowanych w pobliżu ulic i parkingów (wraz z budową odcinka Trasy Wolbromskiej).
Odcinek II: od torów kolejowych do projektowanej pętli końcowej Górka Narodowa - ok. 1,6 km linii tramwajowej wraz z budową układu drogowego.
Przebudowana zostanie też pętla tramwajowa Krowodrza Górka oraz wybudowana pętla autobusowo-tramwajowa Górka Narodowa oraz terminal autobusowo-tramwajowy.
Powstaną również parkingi w systemie „park&ride” (zostaw auto i przesiądź się na komunikację zbiorową): przy pętli końcowej Górka Narodowa (256 miejsc) oraz w granicach pasa drogowego w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka (97 miejsc) i skrzyżowania Trasy Wolbromskiej z ul. Pachońskiego (112 miejsc).
Odrębnym zadaniem ma być budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Azory. W tym przypadku miasto dopiero będzie starać się o decyzję środowiskową. W urzędzie liczą na to, że zostanie ona wydana w tym roku. Plan jest taki, aby do jego końca powstało studium wykonalności dla projektu i zawarta została umowa o jego dofinansowaniu z UE. Budowę tej linii zaplanowano na lata 2018/2019-2020.
Źródło: Dziennik Polski
