Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Zastępcza komunikacja między Chrzanowem a Trzebinią do końca marca?
Problemy z podróżowaniem koleją między Chrzanowem a Trzebinią związane są z modernizacją linii 93. Zastępcza komunikacja na tym odcinku została wprowadzona z końcem września ub. roku, gdy ruszyła przebudowa dwóch wiaduktów w Chrzanowie przy ul. Siennej i Krasickiego.
PKP Polskie Linie Kolejowe przekonywały, że prowadzone prace wymagają zamknięcia ruchu pociągów pasażerskich. Część pasażerów sądziła, że wraz z nowym rozkładem jazdy, który wchodzi od 12 marca i będzie obowiązywał do 10 czerwca, nie będzie już wspomnianych ograniczeń.
- Zakończenie prac, w związku z którymi wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa przewidziane jest z końcem marca br. - Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK podtrzymuje termin podany już jesienią ub. roku.
Na razie jednak nie podaje żadnej konkretnej daty. Pasażerowie tymczasem czekają niecierpliwie, bo podróżowanie z przesiadkami na autobus jest uciążliwe. W sumie utrudnienia na odcinku pomiędzy Oświęcimiem a Chrzanowem i Trzebinią ciągną się od ponad dwóch lat.
Wiele osób skarży się przy tym na zbyt małą liczba autobusów w stosunku do liczby pasażerów oraz lokalizację punktów ich odjazdu oddaloną od stacji kolejowych. Problem zwłaszcza mają osoby, które po raz pierwszy podróżują tą trasą, m.in. turyści jadący z Krakowa do Oświęcimia.

Pociągi z Krakowa przez Skawinę dojeżdżają tylko do Przeciszowa
Dla pasażerów z Oświęcimia zamknięte nadal pozostaje także bezpośrednie połączenie z Krakowem przez Skawinę, Spytkowice, Brzeźnicę i Zator. Od 1 października ub. roku zaczęły tędy kursować składy Kolei Małopolskich w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, ale ze względu właśnie na przebudowę oświęcimskiej stacji kończyły bieg w Przeciszowie.
Wśród 10 par pociągów obsługujących linię 94 w nowym rozkładzie nie widać składów SKA, które dojeżdżałyby do Oświęcimia. Powodem, jak tłumaczyli jesienią przedstawiciele Kolei Małopolskich i Województwa Małopolskiego, były prace prowadzone w ramach modernizacji oświęcimskiej stacji.
- Ciekawe jednak, że w rozkładzie pojawiły się pociągi, które wraz z rozpoczęciem sezonu turystycznego będą kursować trasą z Katowic przez Oświęcim, Przeciszów do Energylandii - zwraca uwagę Mateusz Zając, pasażer z Oświęcimia.
Jak się okazuje, dokładnie do nowego przystanku uruchomionego w grudniu ub. roku Zator Park Rozrywki i stacji w Zatorze.
Na stacji w Oświęcimiu i na całej linii 93 prace potrwają do końca roku
Prace na stacji w Oświęcimiu mają zakończyć się z końcem tego roku. Podobnie jak modernizacja całej linii 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia.

Całkowity koszt tej inwestycji wynosi 800 mln zł. Po jej zakończeniu wyższy poziom obsługi pasażerów będzie na 10 stacjach i przystankach. Poza Oświęcimiem także m.in. w Chrzanowie, Chełmku, Gorzowie, Brzeszczach Jawiszowicach, Jawiszowicach Jaźniku, Kaniowie i Dankowicach.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Wyjątkowy bal w Oświęcimiu. Hojnie otworzyły się serca i portfele
- Cenne znaleziska w Oświęcimiu. Ślady po żydowskiej przeszłości miasta
- Budowa drogi S1 na węzłach Brzeszcze, Oświęcim i Wola. Zima nie przeszkadza. Zdjęcia
- Z okazji Dnia Kota przygarnij zwierzaka ze schroniska
- Nasi zmarli z Oświęcimia w pierwszej połowie lutego 2023
- Powstała książka o "Dzikim" popularnym muzyku z Oświęcimia
FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS
