Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Pierwsza część inwestycji na stacji w Oświęcimiu zakończona
Do dyspozycji pasażerów udostępniono peron nr 4 oraz jedną krawędź peronu nr 3. Z nowych platform podróżni wygodniej dostają się do pociągów, odjeżdżających m.in. w stronę Trzebini i Krakowa oraz Katowic.
- Nowe obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano antypoślizgową nawierzchnię wraz z systemem ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Komfort zwiększa czytelne oznakowanie i tablice informacyjne - wylicza Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Dojście do peronów od strony ul. Górniczej w Brzezince umożliwiają wybudowane segmenty przejścia podziemnego oraz trzy windy. Docelowo, ten bezkolizyjny trakt pod torami o długości ponad 110 m zapewni wygodniejszy dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta.
Prace na stacji w Oświęcimiu odbywają się przy ruchu pociągów
Inwestycja na stacji oprócz peronów i przejścia podziemnego, obejmuje również tory, sieć trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne istotne dla bezpieczeństwa, w tym urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym.
- Do eksploatacji oddano także zmodernizowaną grupę torów i rozjazdów wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami. Nadzór i sterowanie ruchem kolejowym odbywa się już z nowo wybudowanej nastawni. Nowoczesny, skomputeryzowany system urządzeń poprawia sprawność i bezpieczeństwo ruchu - zaznacza Dorota Szalacha.
Realizacja robót na stacji odbywa się przy ruchu pociągów. W związku z tym są i utrudnienia. W części połączeń podróżni muszą korzystać z komunikacji zastępczej.
Szykują się coraz lepsze podróże z Oświęcimia do Trzebini i Czechowic-Dziedzic
Inwestycja na oświęcimskiej stacji to część przedsięwzięcia PLK, realizowanego na trasie nr 93 Trzebinia –Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. - Celem prac jest dostępniejsza, komfortowa kolej i krótsze podróże między województwami małopolskim i śląskim - dodaje Dorota Szalacha.
Dzięki inwestycji, podróżni łatwiej dostają się do pociągów z nowych, wysokich peronów, m.in. w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie. Z efektów prac korzystają także podróżni na trasie Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Lepszy dostęp do kolei zapewniają nowe perony na stacji Brzeszcze Jawiszowice oraz na przystankach Jawiszowice Jaźnik, Kaniów i Dankowice. Obiekty dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
- Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, wyższy poziom obsługi pasażerów będzie na 10 stacjach i przystankach - podkreśla przedstawicielka PKP PLK.
Inwestycja PLK zwiększy atrakcyjność podróży pociągiem oraz transport ładunków. Wpłynie na lepsze wykorzystanie kolei jako ekologicznego środka w przewozach krajowych i międzynarodowych.
Zadania inwestycyjne na trasie Trzebinia – Oświęcim- Czechowice-Dziedzice wchodzą w skład projektu PLK za ponad 800 mln zł netto: Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego ze źródeł unijnych w wysokości ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w czwartym kwartale 2023 r.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Rynek w Kętach zmieniał oblicza. Zawsze był najważniejszym placem miasta. Zdjęcia
- 65 lat temu na ulice Oświęcimia wyjechały pierwsze autobusy MZK
- Droga za miliard złotych. Ruszyła budowa S1 między węzłem Oświęcim a Dankowicami
- Karp pod różnymi postaciami był królem tej imprezy!
- Uroczystości w Bulowicach z okazji 200-lecia kościoła św. Wojciecha
FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS
