Oświęcim. Pasażerowie mogą korzystać z nowych peronów i części podziemnego przejścia. Część inwestycji na stacji już zakończona. ZDJĘCIA

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na modernizowanej stacji w Oświęcimiu podróżni mogą korzystać z przebudowanych peronów i części podziemnego przejścia
Na modernizowanej stacji w Oświęcimiu podróżni mogą korzystać z przebudowanych peronów i części podziemnego przejścia Bogusław Kwiecień
Podróżni korzystają z pierwszych efektów przebudowy stacji w Oświęcimiu. Do użytku oddane zostały dwa nowe perony i przejście podziemne z windami. Jednocześnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły kolejny etap prac na oświęcimskiej stacji. Jej przebudowa jest częścią modernizacji trasy 93 Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Pierwsza część inwestycji na stacji w Oświęcimiu zakończona

Do dyspozycji pasażerów udostępniono peron nr 4 oraz jedną krawędź peronu nr 3. Z nowych platform podróżni wygodniej dostają się do pociągów, odjeżdżających m.in. w stronę Trzebini i Krakowa oraz Katowic.

- Nowe obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano antypoślizgową nawierzchnię wraz z systemem ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Komfort zwiększa czytelne oznakowanie i tablice informacyjne - wylicza Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dojście do peronów od strony ul. Górniczej w Brzezince umożliwiają wybudowane segmenty przejścia podziemnego oraz trzy windy. Docelowo, ten bezkolizyjny trakt pod torami o długości ponad 110 m zapewni wygodniejszy dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta.

Prace na stacji w Oświęcimiu odbywają się przy ruchu pociągów

Inwestycja na stacji oprócz peronów i przejścia podziemnego, obejmuje również tory, sieć trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne istotne dla bezpieczeństwa, w tym urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym.

- Do eksploatacji oddano także zmodernizowaną grupę torów i rozjazdów wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami. Nadzór i sterowanie ruchem kolejowym odbywa się już z nowo wybudowanej nastawni. Nowoczesny, skomputeryzowany system urządzeń poprawia sprawność i bezpieczeństwo ruchu - zaznacza Dorota Szalacha.

Realizacja robót na stacji odbywa się przy ruchu pociągów. W związku z tym są i utrudnienia. W części połączeń podróżni muszą korzystać z komunikacji zastępczej.

Szykują się coraz lepsze podróże z Oświęcimia do Trzebini i Czechowic-Dziedzic

Inwestycja na oświęcimskiej stacji to część przedsięwzięcia PLK, realizowanego na trasie nr 93 Trzebinia –Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. - Celem prac jest dostępniejsza, komfortowa kolej i krótsze podróże między województwami małopolskim i śląskim - dodaje Dorota Szalacha.

Dzięki inwestycji, podróżni łatwiej dostają się do pociągów z nowych, wysokich peronów, m.in. w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie. Z efektów prac korzystają także podróżni na trasie Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Lepszy dostęp do kolei zapewniają nowe perony na stacji Brzeszcze Jawiszowice oraz na przystankach Jawiszowice Jaźnik, Kaniów i Dankowice. Obiekty dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, wyższy poziom obsługi pasażerów będzie na 10 stacjach i przystankach - podkreśla przedstawicielka PKP PLK.

Inwestycja PLK zwiększy atrakcyjność podróży pociągiem oraz transport ładunków. Wpłynie na lepsze wykorzystanie kolei jako ekologicznego środka w przewozach krajowych i międzynarodowych.

Zadania inwestycyjne na trasie Trzebinia – Oświęcim- Czechowice-Dziedzice wchodzą w skład projektu PLK za ponad 800 mln zł netto: Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego ze źródeł unijnych w wysokości ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w czwartym kwartale 2023 r.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie