Tak galeria ma wyglądać za kilka miesięcy (na wizualizacji nr 3 - widok od strony Ikei, czyli od ul. Sosnowieckiej - od głównego wejścia). Do galerii będzie można się dostać z czterech stron.Na razie nie wiadomo, jak będzie wyglądał dojazd komunikacją miejską - dziś można wysiąść na przystanku "rondo Ofiar Katynia", ale to wymaga dłuższego spaceru. Inwestorzy liczą na zmiany w komunikacji miejskiej. Prawdopodobnie uruchomią też swój bezpłatny transport.
Na razie praca wre. Tu robotnicy z firmy ERBUD przygotowują nawierzchnię na poziomie +1 parkingu. Zmieści się na nim 500 aut, podobnie jak na parkingu na dachu nad Auchan. Najbardziej pojemny będzie parking podziemny (1800 samochodów). o budowy całego obiektu robotnicy zużyli prawie 20 tys. ton stali i 320 tys. metrów sześciennych piachu i ziemi. Ciężarówki musiały te materiały zwozić aż 23 tysięcy razy.Świetlik na wyższym poziomie Auchan. Na to miejsce ma padać mnóstwo światła i rozjaśniać wnętrza galerii. Po zmroku będzie oświetlone sztucznie. Znajdą się tam ławki i kanapy, na których będzie można odpocząć. Niedaleko ma być tzw. foodcourt z kilkudziesięcioma lokalami gastronomicznymi: kawiarniami, barami, restauracjami. Na wyższym poziomie galerii powstanie amfiteatr, w którym będą się odbywać pokazy.
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
