FLESZ - Koronawirus w Polsce. Zachowajmy czujność i zdrowy rozsądek
Na budowie wiaduktu powstającego w ramach węzła Szczepanowice, o długości 58 metrów, betonowany jest korpus podpór i przyczółku. Betonowanie fundamentów podpory i zasypywanie ich gruntem odbywa się na najdłuższej na tym odcinku S7 estakadzie w Szczepanowicach. Jezdnia lewa estakady będzie miała docelowo ponad 681 metrów, a prawa ponad 689 metrów długości. W Lipnej Woli powstaje przejście dla zwierząt o długości ponad 35 metrów, pod drogą ekspresową. Tu zasypywane są fundamenty. W tej samej miejscowości montowane są łożyska na wiadukcie budowanym w ciągu drogi gminnej, nad S7. Łożyska montowane są również na 74 metrowym wiadukcie węzła Widoma.
Budowa S7 Szczepanowice - Widoma [WIZUALIZACJE]
Różne jest zaawansowanie prac na budowie ciągu głównego drogi ekspresowej S7. W zależności od miejsca prowadzone są roboty przy wykopach lub wznoszeniu nasypu. Rozpoznane na etapie wcześniejszych prac grunty słabonośne wymieniane są na te spełniające normy. Stabilizowane jest podłoże i układana podbudowa z kruszywa.
Budowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma rozpoczęła się we wrześniu 2019 r. Ten odcinek będzie miał 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma, z których będzie można zjechać na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Koszt inwestycji wynosi ponad 508 mln zł.
- Gdzie wykonać test na koronawirusa? Nowa lista adresów w całej Polsce
- Gdzie jest koronawirus w Polsce i na świecie? Zobacz mapy
- Koronawirus w Polsce. Gdzie stwierdzono zachorowania?
- Kwarantanna przez koronawirusa: co się należy z ZUS
- Koronawirus "opróżnia" półki w sklepach [WASZE ZDJĘCIA]
- Koronawirus dotarł do Krakowa. Internauci reagują memami
