FLESZ - Koronawirus. Część sklepów zamknięta
Koronawirus. Ryanair nie zwróci pieniędzy za odwołane loty?
"Ryanair próbuje ugrać dużą kasę na zwrotach pieniędzy za odwołane loty kilkadziesiąt tysięcy ludzi z całej Europy. Procedura zwrotu pieniędzy NIE DZIAŁA, niezależnie od kanału kontaktu z tą firmą czy bardzo częstym brakiem tego kontaktu" - taki wpis pojawił się na popularnym portalu Wykop.pl. Pod nim jest ponad 160 komentarzy, gdzie większość osób potwierdza, że ma taki sam problem. Choć są i tacy, którzy pokazują, że zwrot środków otrzymali.
Sytuacja wygląda tak, że żaden z dwóch sposobów na uzyskanie zwrotów w wielu przypadkach nie działa. Zarówno z panelu rezerwacji, jak i przez formularz zwrotu. W tym pierwszym przypadku przy próbie uzyskania zwrotu pojawia się komunikat: Wystąpił problem ze zwrotem pieniędzy za lot. W drugiej opcji formularza nie można wypełnić, bo system za każdym razem twierdzi, że podano błędny numer rezerwacji, chociaż tak nie jest. Potwierdzają to użytkownicy Wykopu.
Życie w czasach koronawirusa. Relacje mieszkańców USA, Islan...
Niektórzy podejrzewają awarię systemu Ryanair. Tyle że nie ma problemu, aby zmienić termin lotu na inny. I może byłaby to jakaś opcja, ale każdy przyszły termin z reguły bywa droższy od pierwotnego, odwołanego lotu. Wychodzi więc tak, że nie można uzyskać zwrotu za odwołany lot, a za nowy termin trzeba dopłacić więcej (choć sama zmiana jest bezpłatna.).

Jakąkolwiek opcję nie wybiorą pasażerowie, będą stratni. Poprosiliśmy Ryanair o wyjaśnienia, ale komunikacja z przewoźnikiem jest utrudniona. Telefon rzeczniczki milczy, a na pytanie wysłane droga mailową dostaliśmy automatyczną odpowiedź, że z powodu koronawirusa odpowiedzi na pytania dziennikarzy nie będą udzielane, do czasu normalizacji sytuacji.
Koronawirus. Kraków kompletnie opustoszał. Na przystankach n...
Pytamy zatem w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, co mogą zrobić pasażerowie. UOKiK odsyła do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które zajmuje się m.in. kwestiami ruchu lotniczego i praw pasażerów.

Biznes
- Pasażerowie powinni udokumentować (print screeny) nieskuteczność procedury zwrotu Ryanair i napisać do przewoźnika reklamację. Zachęcamy również do zgłaszania się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które pomaga konsumentom w sprawach transgranicznych, bezpłatnie - informuje Katarzyna Słupek z ECK.
Koronawirus: aktualizowany raport
🔔🔔🔔
Pobierz bezpłatną aplikację Gazety Krakowskiej i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.
Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.
- Gdzie wykonać test na koronawirusa? Nowa lista adresów w całej Polsce
- Gdzie jest koronawirus w Polsce i na świecie? Zobacz mapy
- Koronawirus w Polsce. Gdzie stwierdzono zachorowania?
- Kwarantanna przez koronawirusa: co się należy z ZUS
- Koronawirus "opróżnia" półki w sklepach [WASZE ZDJĘCIA]
- Koronawirus dotarł do Krakowa. Internauci reagują memami