Z torowiska, jakie powstało w ramach Trasy Łagiewnickiej będą korzystać tramwaje linii:
- nr 10 – z Pleszowa przez Łagiewniki i dalej Trasą Łagiewnicką do Kurdwanowa,
- nr 11 – z Małego Płaszowa przez Trasę Łagiewnicką do Czerwonych Maków,
- nr 50 – co drugi kurs z Kurdwanowa przez Trasę Łagiewnicką do Borku Fałęckiego.
- Tramwaje linii nr 50 będą nadal kursować po swojej trasie z Krowodrzy Górki do Kurdwanowa z częstotliwością co 7,5 minuty. W przypadku co drugiego kursu, a więc co 15 minut, "50" będzie można jednak pojechać dalej, a więc z Kurdwanowa, Trasą Łagiewnicką do pętli w Borku Fałęckim - informuje Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
Na tym jednak nie koniec innowacji w rozkładach jazdy. W zamian za przekierowanie tramwajów linii nr 11 z rejonu Starego Podgórza na nowy kierunek przez Trasę Łagiewnicką, zostanie uruchomiona linia nr 6 na trasie Mały Płaszów – Cichy Kącik.
- Zmiana ta pozwoli jednocześnie zachować połączenie rejonu Małego Płaszowa ze Starym Podgórzem, a także połączyć Mały Płaszów z centrum miasta od strony zachodniej - wyjaśnia Sebastian Kowal.
Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Inwestycja kosztowała ok. 1,2 mld zł.
Linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej ma ok. 1,7 km długości (podwójny tor). Na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II tramwaje będą przejeżdżać w tunelu o długości ok. 700 metrów (obok powstał też tunel samochodowy).
To oznacza, że tramwaje linii nr 50 będą jeździć dwoma tunelami - obecnie przejeżdżają podziemnym korytarzem między rondem Mogilskim, Dworcem Głównym i stacją "Politechnika".
Na trasie przejazdu tramwaju wzdłuż Trasy Łagiewnickiej wyznaczono pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (przystanek podziemny), przy ul. Zakopiańskiej.
Dzięki nowemu połączeniu nie trzeba będzie już jeździć tramwajem z Kurdwanowa naokoło do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj. Torowisko jest przystosowane do przejazdu nim tramwajów z prędkością do 60 km/h.
- Dzięki wykonaniu tunelu tramwajowego wraz z infrastrukturą tramwajową (pętlą i przystankami) mieszkańcy południa Krakowa zyskają nowe, szybsze połączenia tramwajowe. Na niektórych trasach czas przejazdu skróci się nawet o około 10–15 minut - podkreślają w urzędzie.
W skład Trasy Łagiewnickiej wchodzą także tunele drogowe: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
Kraków. Trasa Pychowicka nad Wisłą i kanałem ulgi czy w tune...
FLESZ - Ceny samochodów mocno w górę

- To oni tworzyli niezwykły koloryt krakowskich ulic i placów. Pamiętacie ich?
- TAK Kraków wyglądał jeszcze 15 lat temu. To rok 2007. Aż trudno uwierzyć!
- Horoskop na wrzesień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Niezwykła wieś z Małopolski znów jest gwiazdą internetu
- Zalane wioski pod Krakowem, drogami płynęły rzeki