https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: bilet przez telefon? Ale nie w tunelu [INTERWENCJA]

Marcin Karkosza
Wjazd do tunelu od strony ronda Mogilskiego
Wjazd do tunelu od strony ronda Mogilskiego fot. Wojciech Matusik
Nasz czytelnik alarmuje, że w tunelu szybkiego tramwaju nie da się kupić biletu przy pomocy telefonu komórkowego. - Po co nam system, który nie działa wszędzie - pyta mieszkaniec Krakowa.

Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

- Opcja kupienia biletu komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy to bubel - mówi pan Jan, który codziennie jedzie do pracy przez tunel tramwajowy pod Dworcem Głównym. - Bardzo dobrze, że ktoś pomyślał o możliwości sprzedawania biletów bez zbędnych papierków, ale nie dość, że proces kupienia biletu przez komórkę jest skomplikowany, to na dodatek nie wszędzie działa - denerwuje się czytelnik.

W krakowskiej komunikacji miejskiej istnieje możliwość kupienia biletu przy pomocy specjalnych programów oferowanych przez dwóch różnych dostawców. W teorii jest to proste, wiele osób zapomina jednak, że chcąc kupić bilet używając telefonu, wcześniej konieczne jest aktywowanie takiej usługi, zarejestrowanie się i wykonanie przedpłaty. Dopiero wtedy możemy myśleć o płaceniu za przejazd komórką - po tym jak wsiądziemy do pojazdu.

Według wyliczeń Zarządu Infrastruktury i Transportu, miesięcznie dokonuje się około 35 tys. opłat za przejazd przy pomocy telefonów.

- Niestety, usługa jest niepełna, ponieważ nie działa, kiedy nie mamy zasięgu, a tak jest właśnie w tunelu szybkiego tramwaju - mówi pan Jan. - Czy ZIKiT nie powinien pomyśleć o jakimś innym rozwiązaniu?

- Nie mieliśmy zgłoszeń o problemach z kupnem biletu przez telefon - mówi Michał Pyclik z ZIKiT. - W części tunelu zasięg jest, jeśli jednak ktoś nie może dokonać opłaty komórką, może skorzystać z automatów biletowych, zarówno na peronach, jak i w pojazdach.

Lód pokrył Kraków [ZDJĘCIA]

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dz
Czy na pewno postulujesz, aby ZIKIT za miliony złotych zamontował w tunelu systemy retransmisji sygnału GSM, aby jakaś ofiara losu mogła sobie kupić bilet za kilka zeta przez telefon? Te pieniądze są nasze wspólne i są dla nich lepsze cele.
z
zosia
absurd. przecież po to kupuję przez telefon aby nie musieć kupować w automacie. Ale ZIKIT jak zwykle wie lepiej od mieszkańców. oni wciąż zapominają ,że są dla nas a nie my dla nich.
P
Podpis
Jeśli sam nie używasz to nie znaczy, że inni nie używają.
P
Pawel
Czy ZIKiT mial zgloszenie jakiegokolwiek problemu ? wiecznie mowia, ze ludzie im nie zglaszali. Ale z drugiej strony skad oni moga wiedziec takie rzeczy, skoro nie korzystaja z komunikacji miejskiej. Panie Pyclik, mam doladowane konto to chce z niego skorzystac a nie zastanawiac sie gdzie jest automat biletowy i skad wziac drobne. Wie pan, ze w duzych zagranicznych miastach jest duza siatka metra, w ktorym jest zasieg komorek ? Pewnie pan nie wie, bo niby skad...
k
krakowianin
Co za pieniactwo! Naprawdę nie macie już o czym pisać?
q
qqq
Panie P. sam sobie pan kup w automacie. Nie po to sobie życie ułatwiamy żeby je utrudniać. Reapetery GSM nie są drogie, jak na ZIKiT.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska