https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa S7 zmienia krajobraz Nowej Huty. Z ziemi "wyrastają" filary estakady ZDJĘCIA 23.09

Marcin Banasik
Przy skrzyżowaniu ul. Łowińskiego z ul. Zesławicką zostały już wybudowane pierwsze betonowe filary pod estakadę trasy S7. Prace odbywają się w bezpośrednim sąsiedztwie ruchliwej drogi, linii kolejowej i domków jednorodzinnych. Dotychczasowy krajobraz nieuchronnie się zmienia. Zobaczcie, jak wygląda plac budowy z lotu ptaka.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pod koniec kwietnia ubiegłego roku rozstrzygnęła przetarg na kontynuację budowy odcinka Widoma-Kraków. Wybrana została druga pod względem ceny oferta konsorcjum Gülermak i Mosty Łódź, za ponad półtora miliarda złotych. To samo konsorcjum buduje północną obwodnicę, a Gülermak (tym razem w konsorcjum z inną firmą) projektuje i ma zbudować nową linię tramwajową do Mistrzejowic.

Chodzi o 18,3-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Kraków Nowa Huta i Widoma. Dla Krakowa, oprócz samego połączenia w stronę Warszawy, oznacza to również połączenie z budowaną już północną obwodnicą miasta oraz długo wyczekiwaną przebudowę ulicy Kocmyrzowskiej.

Nie będzie podwyżek ani dodatkowych benefitów dla pracowników

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska