https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej opóźniona o trzy miesiące. Otwarcie planowane w marcu 2022 roku

Piotr Tymczak
Budowa Trasy Łagiewnickiej opóźnia się o trzy miesiące. Obecny termin zakończenia prac to marzec 2022 roku.
Budowa Trasy Łagiewnickiej opóźnia się o trzy miesiące. Obecny termin zakończenia prac to marzec 2022 roku. Anna Kaczmarz
Wykonawca budowy Trasy Łagiewnickiej złożył wniosek o wydłużenie terminu zakończenia inwestycji o trzy miesiące - do końca marca 2022 roku. Wśród przyczyn opóźnień wskazywana jest pandemia koronawirusa, która umożliwiała pracę części brygad, a także deszczowy okres wiosenny.

FLESZ - Rząd USA upublicznia dokumenty o UFO

od 16 lat

- Trudnym zadaniem jest wykonanie syfonów, dzięki którym pod Trasą Łagiewnicką ma zostać przeprowadzona kanalizacja i potok Rzewny. Opóźnienie prac z tym związanych nastąpiło z powodu trzeciej fali pandemii i warunków atmosferycznych mających wpływ na poziom wód gruntowych. To będzie więc miało też wpływ na opóźnienie robót wykończeniowych w tunelu w rejonie ulicy Zakopiańskiej - wyjaśnia Krzysztof Migdał z miejskiej spółki Trasa Łagiewnicka.

Trwa 17 odsłona imprezy Gran Turismo Polonia 2021. Supersamochody dotarły do Krakowa.

Kraków. Gran Turismo Polonia 2021: Supersamochody dotarły po...

Przyznaje, że wykonawca (inwestycję realizuje firma Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman) zwrócił się o wydłużenie terminu prac do końca marca 2022 roku i teraz spółka Trasa Łagiewnicka analizuje ten wniosek. Wszystko wskazuje jednak na to, że nie ma innego wyjścia, jak trzymiesięczne opóźnienie w udostępnieniu kierowcom Trasy Łagiewnickiej.

- Ze względu na systemy bezpieczeństwa w tunelach trasa może zostać oddana w całości. Nastąpiłoby to więc pod koniec marca. Ważna informacja dla mieszkańców jest jednak taka, że nie wydłużą się utrudnienia na drogach w sąsiedztwie inwestycji. Pod koniec sierpnia uciążliwości powinny się zakończyć w rejonie Ruczaju, a od listopada w rejonie ulic Zakopiańskiej, Ludwisarzy i Zbrojarzy - dodaje Krzysztof Migdał.

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

W ramach zadania powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Inwestycja obejmuje również budowę linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej z tunelem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

W rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną. Konstrukcja kładki jest stalowa, a podłoże dla pieszych i rowerzystów będzie wykonane z żelbetu.

Kładka powstaje w miejscu skrzyżowania ul. Ruczaj i Pszczelnej. Tam wyznaczono jeden z węzłów w ramach Trasy Łagiewnickiej. Przy obu ulicach jest dużo nowych osiedli. Konsultacje z mieszkańcami wykazały, że potrzebne jest nowe skomunikowanie tych rejonów. Stąd powstała koncepcja kładki dla pieszych i rowerzystów.

Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
3 lipca, 19:17, Gość:

opóźnienie, to konkretne straty. Czy czerwony jacek wraz ze swoją świtą odpowie? Odpowiedź brzmi nie!. Sądy są Jacka! Taka prawda.

Widzę , że do gradobicia zapomniałem dopisać zamawiającego. On może odpowiadać jedynie za nie zerwanie umowy i nie wyegzekwowanie kar.

G
Gość

opóźnienie, to konkretne straty. Czy czerwony jacek wraz ze swoją świtą odpowie? Odpowiedź brzmi nie!. Sądy są Jacka! Taka prawda.

G
Gość

Winni są masoni, cykliści, Tusk, gradobicie, pandemia tylko nie wykonawca i projektant.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska