FLESZ - Rząd USA upublicznia dokumenty o UFO

- Trudnym zadaniem jest wykonanie syfonów, dzięki którym pod Trasą Łagiewnicką ma zostać przeprowadzona kanalizacja i potok Rzewny. Opóźnienie prac z tym związanych nastąpiło z powodu trzeciej fali pandemii i warunków atmosferycznych mających wpływ na poziom wód gruntowych. To będzie więc miało też wpływ na opóźnienie robót wykończeniowych w tunelu w rejonie ulicy Zakopiańskiej - wyjaśnia Krzysztof Migdał z miejskiej spółki Trasa Łagiewnicka.
Kraków. Gran Turismo Polonia 2021: Supersamochody dotarły po...
Przyznaje, że wykonawca (inwestycję realizuje firma Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman) zwrócił się o wydłużenie terminu prac do końca marca 2022 roku i teraz spółka Trasa Łagiewnicka analizuje ten wniosek. Wszystko wskazuje jednak na to, że nie ma innego wyjścia, jak trzymiesięczne opóźnienie w udostępnieniu kierowcom Trasy Łagiewnickiej.
- Ze względu na systemy bezpieczeństwa w tunelach trasa może zostać oddana w całości. Nastąpiłoby to więc pod koniec marca. Ważna informacja dla mieszkańców jest jednak taka, że nie wydłużą się utrudnienia na drogach w sąsiedztwie inwestycji. Pod koniec sierpnia uciążliwości powinny się zakończyć w rejonie Ruczaju, a od listopada w rejonie ulic Zakopiańskiej, Ludwisarzy i Zbrojarzy - dodaje Krzysztof Migdał.
Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
W ramach zadania powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
Inwestycja obejmuje również budowę linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej z tunelem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.
W rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną. Konstrukcja kładki jest stalowa, a podłoże dla pieszych i rowerzystów będzie wykonane z żelbetu.
Kładka powstaje w miejscu skrzyżowania ul. Ruczaj i Pszczelnej. Tam wyznaczono jeden z węzłów w ramach Trasy Łagiewnickiej. Przy obu ulicach jest dużo nowych osiedli. Konsultacje z mieszkańcami wykazały, że potrzebne jest nowe skomunikowanie tych rejonów. Stąd powstała koncepcja kładki dla pieszych i rowerzystów.
Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.