Kraków. Bukmacherzy przyjmują zakłady dotyczące Trasy Łagiewnickiej. Zapłacą więcej, jeżeli inwestycja zakończy się w terminie [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Budowa Trasy Łagiewnickiej opóźniła się już o pół roku. Przewidywania bukmacherów są takie, że na tym nie koniec poślizgu.
Budowa Trasy Łagiewnickiej opóźniła się już o pół roku. Przewidywania bukmacherów są takie, że na tym nie koniec poślizgu. Anna Kaczmarz
Budowa Trasy Łagiewnickiej miała być gotowa pod koniec 2021 roku. Z powodu pandemii i warunków pogodowych wykonawca wnioskuje o zakończenie inwestycji do końca czerwca 2022 roku. Według bukmacherów STS, bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest jednak otwarcie trasy po tym terminie.

FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

Według bukmacherów większe szanse są na to, że po raz kolejny dojdzie do opóźnienia w oddaniu do użytku Trasy Łagiewnickiej. Kurs na otwarcie trasy po czerwcu 2022 roku wynosi 1,55 zł. Oznacza to, że za każde postawione 100 zł na taki scenariusz, można wygrać 136,40 zł (po odliczeniu 12 proc. podatku od gier). Jeśli jednak Trasę Łagiewnicką uda się otworzyć w terminie, za każde 100 zł można zyskać 224,40 zł. Świadczy to jednak o tym, iż większe szanse bukmacherzy dają na niedotrzymanie kolejnego terminu oddania całej inwestycji do użytku.

Tak się jeździło po Krakowie sto lat temu! Samochód można by...

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka miała być gotowa na koniec 2021 r. Później, z powodu trzeciej fali pandemii, wykonawca wnioskował o przesunięcie tego terminu o trzy miesiące do końca marca 2022 r. W sierpniu tunel powstający w ramach inwestycji pod ul. Zakopiańską został całkowicie zalany. Deszcz nie pomagał także początkiem września, co po raz kolejny wydłużyło prace i teraz mówi się o ich zakończeniu w czerwcu przyszłego roku.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

W ramach zadania powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W ramach inwestycji powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej z tunelem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (w sąsiedztwie tunelu samochodowego).

Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie